Cum slăbești după vârsta de 40 de ani?

slăbit după 40 de ani

Te îngrași mai repede și slăbești mai greu – din păcate, asta e întâmplă odată cu înaintarea în vârstă. Dar, dacă acorzi atenție dietei și faci mișcare, poți întârzia efectele mai puțin plăcute ale procesului natural de îmbătrânire.

Odată cu trecerea pragului de 40 de ani, din păcate, kilogramele se așază mult mai repede pe talie și devine din ce în ce mai grea eliminarea lor. Potrivit specialiștilor, din cauza metabolismului care încetinește, se ard cu 300 de calorii mai puțin pe zi față de vârsta de 20 de ani.

Mai mult, scăderea nivelului de estrogen în timpul menopauzei și al premenopauzei (care da, încep odată cu împlinirea a 40 de ani) poate duce și la o sensibilizare a insulinei, ceea ce se traduce prin îngreunarea procesului de controlare a zahărului din sânge. Acest nivel poate oscila de la crescut la scăzut într-un timp foarte scurt, motiv pentru care vei fi tentată mai des să mănânci mai ales carbohidrați și produse cu zahăr.

Un alt factor care influențează creșterea în greutate după 40 de ani este schimbarea hormonală, fa fel și stilul de viață. Persoanele care nu mai sunt la prima tinerețe tind să fie mai stresate și le scade rezistența fizică în ceea ce privește practicarea diverselor sporturi.

Cum putem controla kilogramele care ne amenință silueta odată cu atingerea celei de-a patra decade de viață?

Trebuie să mănânci mai puțin

Da, e regula de aur pentru slăbit, dar aici e nevoie de extra-atenție. Nu contează că mănânci doar pui la gătar cu orez integral și broccoli. Dacă nu reduci porțiile, nu vei slăbi. Nevoia calorică diferă de la individ la individ, dar o femeie care consumă 2000 de calorii pe zi trebuie să aibă în vedere reducerea acestora cu 400-500 de unități.

Totuși, nu sări peste mese

Reducerea cantității de mâncare nu înseamnă tăierea unei mese principale. Dacă sari peste micul dejun sau cină, nu faci altceva decât să-i spui organismului să depoziteze caloriile în loc să le ardă. Eliminarea unei mese crește șansele săderii nivelului de zahăr din sânge, ceea ce se va ransforma în nevoia urgentă de a mânca o gustare rapidă cu carbohidrați și zahăr.

Evaluează nutrienții

Controlează cantitatea de carbohidrați și adaugă mai multe proteine în dietă: acestea ajută la diminuarea pierderii musculare și la dinamizarea metabolismului. O masă ideală trebuie să conțină: 1. Legume și fructe – jumătate din farfurie – sunt bogate în fibre și apă. 2. Proteine – o porție cât palma – iaurt, ouă, carne de pui, pește, 3. Carbohidrați complecși: câteva linguri – cereale integrale, fasole, cartofi dulci etc. 4. Grăsimi sănătoase: 7-10 grame la o masă: ulei de măsline, avocado, nuci, semințe.

Fă mai multă mișcare

E mai greu să slăbești doar controlând cantitatea de mâncare, mai ales după 40 de ani. E recomandat să faci cel puțin 30 de minute de mișcare pe zi și poți începe să incluzi aici și ridicarea de greutăți, pe lângă exercițiile cardio. Unul dintre motivele pentru care se câștigă în greutate odată cu vârsta e slăbirea articulațiilor, care nu te mai lasă să faci lejer plimbările lungi cu bicileta, alergare sau alte tipuri de mișcare în aer liber. O soluție ar fi înotul, spre exemplu. Sarcopenia, adică pierderea țesutului muscular, proces natural care apare odată cu înaintarea în vârstă, începe să se manifeste începând de la 40 de ani. Specialiștii spun că 40% din masa musculară a individului dispare între 40 și 80 de ani.

Opinia specialistului

Dr. Florin Ioan Bălănică, MBA, CDN Specialist în Medicină Personalizată, Nutriţie şi Nutrigenomică

„Limitează consumul de alcool!“

40 de ani e o vârstă critică, când kilogramele se depun mult mai uşor şi slăbitul pare un chin fără rezultat. Există însă câteva soluții la care poți apela ca să-ţi ţii sub control greutatea: nu renunța la  micul dejun, masa de seară trebuie să fie una frugală; nu mânca în faţa calculatorului; limitează consumul de alcool, pentru că îngraşă! Un pahar cu bere sau vin îţi aduce nu mai puţin de 150 de calorii în organism. Renunţă la băuturile acidulate, sunt foarte nocive pentru organism și îngrașă. În plus, îți dau peste cap glicemia şi cresc pofta de mâncare!

 

Foto: Shutterstock

 

 

Loading...