Făina albă, rafinată

Se obține după ce se înlătură coaja și germenii din boabele de grâu, astfel că are un conținut scăzut de uleiuri și rezistă mai mult timp.

Se folosește în panificație, în patiserie și la orice aluat pentru pizza sau plăcinte.

Se păstrează într-o cămară rece și bine aerisită, în pungi de hârtie și poate rezista până la doi ani. Când capătă un iz acru, știi că s-a stricat și nu mai poate fi folosită.

Făina din cereale integrale

Se obține prin măcinarea boabelor cu tot cu germeni, astfel că este mai bogată în nutrienți și uleiuri. Dar uleiurile îi scurtează durata de viață și râncezește mai repede decât făina albă.

Se poate păstra într-o cămară rece, dar numai 3 sau 4 luni.

Se păstrează mult mai bine la frigider sau chiar la congelator, dacă ai suficient loc.

Este indicat să cumperi doar o cantitate potrivită, în funcție de ceea ce ai nevoie, dacă nu ai un spațiu de stocare adecvat pe termen lung.

Alte tipuri de făină

Făinurile din alune, migdale, orez, cânepă sau in au cel mai ridicat conținut de uleiuri și sunt cele mai perisabile.

Se păstrează cel mai bine în cantități mici, ambalate în hârtie și apoi în pungi de plastic, la congelator.

Poate să reziste 6 luni în frigider și aproape un an în congelator.

Când capătă un miros sau gust amărui nu mai trebuie folosită. Cât este proaspătă, are un gust dulceag și o textură pufoasă.

sursa foto: 123rf.com

Citește și: Cum te mai ajută făina în casă, în afară de gătit