Cum se face corect combinarea alimentelor

Cum se face corect combinarea alimentelor

Probabil ai mai auzit că este posibil să mănânci aproape orice şi să arăţi excelent. Nu este o exagerare! Află de ce anume trebuie să ţii cont în combinarea alimentelor pentru ca acest lucru să se aplice şi în cazul tău.

Îmbinarea eficientă a produselor pe care le consumăm reprezintă baza alimentaţiei disociate. Conform multor nutriţionişti, respectarea unor principii alimentare deloc complicate ne ajută să păstrăm sau să dobândim o siluetă frumoasă. În cazul în care există un surplus, acesta dispare în timp, iar apoi, datorită felului în care sunt combinate alimentele, ne menţinem o greutate optimă. În acelaşi timp ne simţim energici fără a avea stări de balonare.

În funcţie de conţinutul pe care îl au, alimentele se împart în glucide, lipide, proteine şi fibre.

Glucide – carbohidraţi buni, care sunt asimilaţi mai lent de organism (ex: fructe, legume) sau carbohidraţi răi (ex: pâine albă, ciocolată, cartofi prăjiţi, alcool, fast-food, etc.).

Proteine – de origine animală (ex. carne pui, vită, porc, curcan, peşte, ouă) sau de origine vegetală (ex: ciuperci, nuci, migdale, arahide, etc.).

Lipide – grăsimi de origine animală (ex: unt, lapte, iaurt, smântână) sau vegetală (ex: margarină).

Fibre: tărâţe, cereale integrale, fructe, legume.

7 principii de bază

– Proteinele se combină excelent cu legume, în special cu salată verde sau varză.

– Laptele se consumă simplu sau cu cereale integrale ori iaurt, de preferinţă dimineaţa.

– Nu combina proteine cu lactate şi brânzeturi sau cu fructe. Vei simţi o stare de discomfort din cauza incompatibilităţii alimentare şi, în timp, vei lua în greutate.

– Nu consuma proteine (ex: carne) cu produse care conţin amidon (ex. cartofi).

– Fructele trebuie consumate separat, ca şi gustare, cu două ore înainte de masă sau după, la un interval de două, trei ore.

– Nu mânca desert imediat după masă, pentru că ai mari şanse să te ”împlineşti” mai repede decât ai crede. Dacă vrei să-ţi faci pofta, consumă desertul separat, după ce ai făcut o pauză de cel puţin o oră după ce ai mâncat.

– Nu consuma mai multe fructe odată, pentru a nu te balona. Mai bine bucură-te de gustul fiecărui fruct în parte.

– Orezul brun se consumă în general simplu sau cu condiment, iar cel alb cu legume sau ciuperci.

Topul produselor sănătoase

Cele mai bune alimente care conţin carbohidraţi: fulgi de ovăz, orez brun, cereale integrale, pâine integrală, paste integrale, fasole, couscous, arpacaş.

Cele mai bune alimente care conţin proteine: albuş de ou, piept de pui, piept de curcan, carne de vită, somon, cod, păstrăv, soia, brânză de vaci, iaurt, lapte.
Cele mai bune alimente care conţin grăsimi sănătoase: nuci, avocado, migdale, somon, seminţe de floarea soarelui, ulei de cocos, ulei de măsline, ulei de soia.

Nu uita!

Mestecă foarte bine mâncarea. Îţi vei uşura digestia şi te vei sătura mai repede. Dacă mănânci repede, vei avea tendinţa să consumi mai mult decât ai nevoie.

Consumă apă sau alte lichide cu 30 de minute înainte sau după masă, nu în timpul acesteia.

Loading...