Pe măsură ce vremea se răcește și orele cu lumină naturală sunt din ce în ce mai puține, este posibil să simți nevoia de hibernare. Însă doar pentru că îți vine să te bagi sub plapumă până la primăvară, asta nu înseamnă că programul tău îți permite să faci asta.

Dacă ești mai ocupată ca niciodată în această iarnă și vrei să te simți sănătoasă și plină de energie în fiecare zi, urmează aceste sfaturi pentru a te ajuta să scapi de oboseală și lipsă de energie în sezonul rece. Te vei simți plină de vitalitate, dacă urmezi sfaturile de mai jos.  

Citește și: Depresia sezonieră trebuie tratată cu atenție

Cum scapi de oboseală și lipsă de energie: Dormi suficient

Fă din programul de somn o prioritate. Nu este surprinzător faptul că odihna de calitate este crucială pentru creșterea nivelului de energie. Cuvântul cheie aici? Calitate. A petrece 10 ore consecutive în pat nu va fi neapărat un câștig. Pentru a profita la maximum de orele tale de somn, intră într-o rutină. Încearcă să menții aceeași oră de culcare și timp de trezire în fiecare zi. Deconectează-te de la dispozitive (telefoane, tablete, televizor etc.) cu cel puțin 30 de minute înainte de culcare. Asigură-te că în dormitor este întuneric complet (sau poartă o mască pentru ochi).

Cum scapi de oboseală și lipsă de energie: Adoptă o dietă hrănitoare

Dacă simți că nu ai energie pe tot parcursul zilei, verifică-ți obiceiurile alimentare. Mănânci o mulțime de alimente procesate cu un conținut ridicat de zahăr și grăsimi? Restrângi consumul de calorii pe parcursul zilei, în încercarea de a pierde în greutate? Savurezi gustări seara pentru a compensa mesele omise? Toate aceste obiceiuriîți pot afecta nivelul de energie (precum și imunitatea, digestia, somnuletc.). Încearcă să mănânci o varietate de alimente întregi cu densitate de nutrienți la intervale regulate pe parcursul zilei.

Ia suplimente alimentare

De asemenea, ia în considerare suplimentarea anumitor substanțe nutritive. Una dintre cele mai importante este vitamina C, un puternic antioxidant necesar pentru un sistem imunitar funcțional, creșterea și repararea țesuturilor corpului și menținerea integrității oaselor, a gingiilor și a dinților. Încearcă să iei și vitamine din grupa B. Deficiența poate provoca oboseală. Dacă este necesar ia și minerale precum sodiu, potasiu, calciu și magneziu, care sunt esențiale pentru rehidratare și producerea de energie. În plus, lipsa de fier dăunează stării de sănătate și, mai ales, creierului. Dacă ești tot timpul obosită și lipsită de energie, ar fi bine și să -ți faci o serie de analize pentru a vedea care sunt carențele din organismul tău și pentru a completa cu suplimente alimentare, la recomandarea medicului.

Citește și: 10 sfaturi utile ca să scapi de depresia post-vacanță

Atenție la ce bei

Este nevoie să-ți menții hidratarea corpului. Creierul este format din 75% apă și se bazează pe H2O pentru transportul eficient al substanțelor nutritive necesare. Chiar și o deshidratare ușoară poate avea impact asupra stării de spirit. Te poți simți epuizată mental și fizic pentru că nu ai băut suficientă apă. Adulții ar trebui să bea cel puțin doi litri (sau opt căni) de apă în fiecare zi.

De asemenea, ai face bine să-ți limitezi consumul de alcool, întrucât poate agrava somnolența în timpul zilei. Cafeaua și alte băuturi pe bază de cofeină sunt diuretice și pot avea ca efect deshidratarea, când sunt consumate în exces.

Fă mișcare

Nu ai chef să ieși afară sau să faci sport atunci când te simți epuizată. Totuși, ca să scapi de oboseală și lipsă de energie, este absolut necesar să te miști. Exercițiile fizice regulate pot crește energia, nu o epuizează. De ce? Mișcarea face mușchii mai puternici, îmbunătățește rezistența și circulația sangvină. Poate îmbunătăți și calitatea somnului. Aproape toate tipurile de mișcare sunt bune pentru corp și suflet, de la plimbări în natură la mers la sală, atâta timp cât sunt realizate în siguranță și în mod consecvent. Cu toate acestea, unul dintre cele mai bune lucruri pe care le poți face pentru a crește nivelul de energie este să faci exerciții de intensitate scăzută până la moderată, cum ar fi mersul rapid sau o plimbare cu bicicleta în fiecare zi.

Sursa foto: 123rf.com