Află de ce ai migrene

Încearcă să vezi dacă nu cumva există vreun aliment la care ai reacția asta. Grăsimile, ciocolata, alimentele cu aditivi alimentari, vinul roșu, brânzeturile fermentate, dar și alte alimente pot provoca dureri de cap. Alți factori ar putea fi condițiile meteorologice, stresul, oboseala, modificări ale somnului, probleme cu ciclul menstrual.

Plante de ajutor

Pe lângă înlăturarea, atunci când este posibilă, a cauzelor, este bine și să ai un program de masă regulat, să incluzi în meniul tău ghimbir (fie sub formă de condiment, fie de ceai), pește slab și ulei de pește, spanac, cereale integrale, fasole roșie, usturoi. Este foarte indicat busuiocul sub formă de tinctură, simplă sau în combinație cu tinctură de lavandă, roiniță, talpa-gâștii și ciuboțica-cucului. Masajul cu ulei de mentă, aplicat prin masaj pe frunte și pe la tâmple, are și el un bun efect împotriva migrenelor.

Ceaiul de busuioc, calmant

Important: poți bea ceai de busuioc, care are un efect calmant. Se fierbe la foc mic o lingură de frunze de busuioc cu 200 ml de apă. După ce se ia de pe aragaz, se lasă la infuzat timp de 10 minute. Se consumă trei căni pe zi, după masa de dimineață, de prânz și înainte de culcare. Infuzia de busuioc este bună și pentru inhalații, dacă se adaugă cinci linguri de oțet de mere la o jumătate de litru de infuzie. Inhalația ar trebui să dureze șase-opt minute.

Sursa foto: 123rf.com