Aici nu este vorba doar de aspectul estetic, ci mai ales de sănătatea voastră. Kilogramele în plus înseamnă riscuri mai mari în ceea ce privește numeroase afecțiuni (cardiovasculare, diabet, cancer etc.). Este normal să te preocupe această problemă și să faci ceva în ceea ce te privește, dar și să te îngrijorezi cu privire la soț, dacă el nu vrea să facă nicio schimbare.

E mai ușor în tandem

Este mai ușor să faceți împreună efortul de a slăbi. Vă puteți încuraja unul pe altul și va fi mai greu să renunțați. Poți face față mai ușor tentației dacă frigiderul nu conține decât ceea ce ai voie să mănânci sau atunci când ieșiți în oraș și el își va comanda tot ceva de regim, fără să te tenteze cu ceva interzis. Pe de altă parte, trebuie să înțelegi că suntem diferiți. Astfel, este posibil ca el să piardă mai ușor din greutate, prin simplul fapt că are un metabolism mai rapid. Acest lucru nu ar trebui să te demotiveze, ci să te bucuri alături de el și să te străduiești să ai și tu rezultate bune.

Nu te lăsa influențată

Dacă partenerul nu este alături de tine în acest demers, motivația ta de a slăbi și a trăi sănătos ”nu ar trebui să fie influențată de decizia lui” este de părere psihologul Cristina Ion-Rădulescu. Totuși, are și niște vești îmbucurătoare: ”exemplul personal și consecvența ta îl pot face să te urmeze. Se poate ambiționa ca să-ți arate că poate și el. Dacă, totuși, nu vrea să participe sau să te susțină, încearcă măcar să stabiliți împreună un meniu care să nu te tenteze prea tare, iar când vrea să mănânce ceva bun interzis ție, cum ar fi o înghețată sau o prăjitură, să facă asta în altă parte nu în fața ta.”

Trucuri pentru reușită

  • Nu alege un regim prea drastic. Nu veți reuși decât să vă înfometați și – fie veți renunța repede, fie veți slăbi, dar veți pune repede la loc. În plus, soțul s-ar putea să protesteze.

  • Cel mai probabil, el va consuma mai multe calorii pe zi. Este normal, având în vedere că un bărbat are nevoie de mai multă energie. Aceasta variază și în funcție de dimensiunile lui, dar și de munca pe care o prestează.
  • Faceți sport împreună. Astfel, vă veți mobiliza mai ușor. Puteți merge în parc cu bicicleta, alerga sau să frecventați o sală de fitness. Chiar și o plimbare în pas rapid, zilnic, timp de 30 de minute, va conta în eforturile voastre de a slăbi. Și, bineînțeles, este mai ușor să te ții de treabă dacă nu ești singură.
  • Încurajați-vă unul pe celălalt și nu vă criticați atunci când unul a încălcat dieta sau nu are rezultatele dorite.
  • Când simți că ai mânca ceva interzis, sună-ți partenerul și vorbește cu el. Dacă sunteți amândoi acasă, ieșiți împreună la o scurtă plimbare.

  • Stabiliți premii – mai mici și mai mari în funcție de rezultate. De exemplu, cel care slăbește un kilogram va primi din partea celuilalt un masaj. La îndeplinirea întregului plan, plecați într-o vacanță sau într-un weekend romantic. Evitați ofertele all inclusive pentru a nu pune la loc kilogramele.

cristina radulescu-ion psihologSpune-i care e planul tău

”Un mic truc înainte de a te apuca de dietă este să îți pregătești sufletește soțul cu ceva timp înainte povestindu-i de planul tău. Astfel, va avea timp să „digere” informația și – de ce nu? – chiar să se gândească să ți se alăture. Ajută-l să se vadă cum ar arăta fără burtă. Dacă este și el hotărât, atunci când începeți cura de slăbire, faceți asta împreună. Contează și să ai în față rezultatele pozitive. La început, luați fiecare câte două recipiente. Pe unul scrieți „kilograme de pierdut”, iar pe celălalt „cât am slăbit”. Puneți în primul atâtea mărgele/ biluțe câte kilograme ți-ai propus să slăbești. Pe măsură ce îți îndeplinești scopul, mută biluțele în cel de-al doilea recipient. Alegeți împreună rețete și, dacă se poate, pregătiți-le împreună pentru a doua zi.”

Sursa foto: www.123rf.com