Cum să te calmezi când te enervezi pe partener. 3 pași simpli ca să te calmezi când te enervezi pe partenerul de viață

Perioada de izolare și-a spus cuvântul. Prea mult timp petrecut împreună a dus la mai multe certuri în familie. Află Cum să te calmezi când te enervezi pe partener. Citește despre câteva metode de calmare pentru acele momente în care te enervezi pe partenerul de viață.

Mânia este o emoție umană naturală. Tinde să apară în orice relație umană, dar mai ales în cuplu. Problema este că atunci când ne enervăm spunem și facem lucruri pe care apoi le regretăm. Toate acestea afectează negativ relația. Este nevoie să învățăm să ne calmăm și să știm cum să răspundem adecvat atunci când simțim că nu mai suntem stăpâni pe acțiunile noastre. Însușirea unor tehnici pentru stăpânirea impulsurilor vor duce și la îmbunătățirea relației de cuplu. Așa vei ști cum să te calmezi când te enervezi pe partener.

Citește și: Semne că vrea să te înșele. Fii atentă la ele!

Cum să te calmezi când te enervezi pe partener. Respectă regula de 10

Când te enervezi pe partenerul de viață, poate simți nevoia să trântești ușa și să pleci sau să nu mai vorbești cu el. Tăcerea prelungită poate adânci un conflict și poate duce la probleme și mai mari. Totuși, nu este cazul să începi să discuți chiar în acel moment despre ce te-a deranjat. 'Majoritatea reacțiilor noastre sunt emoționale. De aceea, dacă simțim nevoia să răspundem partenerului când suntem nervoși, mai bine așteptăm 10 minute sau măcar să numărăm până la 10. Dacă lași o pauză, vei vedea dacă vrei să spui același lucruri sau ai altă variantă. În timpul de pauză, ar fi util să încerci să vezi lucrurile prin ochii soțului și să-ți imaginezi de ce a reacționat așa cum a făcut-o. Încearcă să-l înțelegi și să privești ce s-a întâmplat din altă perspectivă', spune psihoterapeutul Tedy Creștin. Lasă-l să înțeleagă faptul că pentru tine este important să rezolvați neînțelegerea.

 

Cum să te calmezi când te enervezi pe partener. Controlează-ți emoțiile

Concentrează-te pe ceea ce poți face tu, nu pe ceea ce nu face soțul. Când ne enervăm, ne amintim tot felul de greșeli ale celuilalt. Am dori să-i controlăm acțiunile, dar nu putem. Oricât am țipa sau l-am cicăli, nu avem control asupra celuilalt. Ceea ce putem face este să ne stăpânim pe noi înșine. Înainte de a încerca să liniștim pe altcineva, să încercăm să ne controlăm emoțiile și anxietatea. Deci, în loc să-i spui lui 'calmează-te', respiră de câteva ori adânc și încearcă să te liniștești pe tine însăți. În mod similar, dacă ești supărată pe partener și dorești ca el să-și schimbe un anumit comportament, încercarea ta poate produce o reacție negativă. Amintește-ți că este puțin probabil să fii auzită dacă modul în care te porți generează teamă.

Cum să te calmezi când te enervezi pe partener. Evită soluțiile nepotrivite

Nervii pot duce la reacții nepotrivite. Poate îi vei trimite la serviciu un mesaj pe care îl vei regreta după aceea sau îl vei trezi în miez de noapte doar ca să-i spui ce te nemulțumește. Dar astel de reacții nu pot duce decât la escaladarea unui conflict. Una dintre soluții pe care le găsesc unele femei (și nu doar ele) în această situație este să se plângă unei prietene sau chiar mamei. Pe moment, ne simțim bine, dar nu ajută pe termen lung. Acest „truc' ne împiedică să rezolvăm problema din relația inițială și poate face partenerul să se simtă izolat. Apoi, după ce tu te calmezi și te împaci cu el, prietena îți va reaminti motivele pe care le aveai să fii supărată. Mai ales dacă te-ai confesat mamei, aceasta se va putea întoarce împotriva lui.

Citește și: Cum să ai răbdare cu copilul tău. Sfaturile psihologului

Cum să te calmezi când te enervezi pe partener. Înțelege care e adevăratul motiv

psihoterapeut Tedy Creștin, Tel: 0726.852.395

psihoterapeut Tedy Creștin, Tel: 0726.852.395

'De multe ori, motivul aparent de ceartă este doar un pretext. Atunci când apar conflicte dese din orice, acestea sunt simptomele unor probleme mai adânci care ies mereu la suprafață. În acest caz, este util ca ambii soți să încerce să comunice sincer pentru a identifica problemele reale. Acestea nu pot fi găsite imediat. De aceea, ar fi bine ca partenerii să petreacă timp împreună, să discute, să încerce să înțeleagă și să spună sincer ce-i nemulțumește. Ideal ar fi să înceapă terapia de cuplu, Aceasta este un demers organizat, neutru și structurat. Dacă nu e posibil în timpul carantinei, oricum pot utiliza timpul petrecut împreună pentru a rememora vremurile bune ale relației lor. Își vor aduce aminte ce i-a atras și ce-i mai atrage unul la celălalt. Ar fi bine să asculți mai întâi părerea soțului, apoi să o spui și pe a ta, pentru a fi tu cea care aduci pacea. El va fi mai deschis. Astfel, veți reuși să vedeți amândoi ce bine este să fiți înțeleși. Cel mai important este să vă dați seama ce puteți face în fiecare zi (fapte, gesturi, atitudini) pentru ca relația voastră să se îmbunătățească. Astfel, certurile și competiția vor fi înlocuite de discuții și cooperare,' spune psihoterapeutul Tedy Creștin.