Printre cele mai frecvente cauze ale durerilor din perioada menstruației sunt:

  • sindromul premenstrual, care afectează aproximativ 90% dintre femeile care au menstruație și care începe cu câteva zile înainte de faza foliculară;
  • tulburarea disforică premenstruală, care este o formă mai severă a sindromului premenstrual și afectează 5% dintre femei;
  • fibroamele, care sunt tumori benigne ce apar la aproximativ 70% dintre femei;
  • boala inflamatorie pelvină, care reprezintă o infecție a tractului genital și apare, de obicei, la femeile active sexual;
  • endometrioza, care se manifestă prin creșterea endometrului în afara uterului, de obicei pe ovare sau pe trompele uterine; când organismul încearcă să elimine mucoasa uterină în timpul menstruației endometrul nu poate ieși din corp și rămâne captiv, drept urmare apar crampele;
  • adenomioza, care este o afecțiune ce presupune creșterea endometrului pe peretele muscular al uterului și poate cauza sângerări vaginale anormale și crampe severe;
  • chistul ovarian, care este un săculeț plin cu lichid ce se dezvoltă la nivelul ovarelor. Majoritatea femeilor dezvoltă cel puțin un chist mic în fiecare lună, care se estompează în mod natural. Chisturile mari pot cauza dureri sau complicații.

Crampele menstruale din fiecare lună pot fi extrem de dureroase și te pot împiedica să îți desfășori eficient activitatea, dar există mai multe remedii care să te ajute să ameliorezi durerile. Însă, este important de știut că aceste soluții nu funcționează întotdeauna – în special în cazul afecțiunilor cronice –, dar te pot ajuta să tratezi durerile ușoare și moderate.

Bea mai multă apă

Balonarea poate crea disconfort și poate agrava crampele menstruale. Consumul de apă poate reduce balonarea în timpul menstruației și poate atenua durerea pe care acest simptom o cauzează. De asemenea, consumul de apă caldă poate crește fluxul de sânge din tot corpul și poate duce la relaxarea mușchilor.

Consumă ceaiuri din plante

Ceaiurile din plante au proprietăți antiinflamatorii și compuși antispastici și pot reduce spasmele musculare din uter, care cauzează crampele. Consumul de ceaiuri si tincturi din plante, precum mușețel, ghimbir, fenicul și mărar, este o metodă naturală de a ameliora crampele musculare. Totodată, acestea pot avea și alte beneficii asupra sănătății, printre care tratarea stresului și a insomniei.

Folosește uleiuri esențiale

Terapia prin masaj, pentru aproximativ 20 de minute, poate reduce durerea menstruală. Un studiu din 2010 la care au participat mai multe femei – care, în timpul menstruației, aveau spasme cauzate de endometrioză – a arătat că masajul reduce semnificativ durerea, iar folosirea uleiurilor esențiale poate avea beneficii suplimentare.

Evită anumite alimente

În timpul menstruației, este indicat să eviți produsele care pot cauza balonare și reținerea apei. Printre acestea se numără alimentele grase, alcoolul, băuturile carbogazoase, cafeina și gustările sărate. Reducerea sau eliminarea acestor produse poate fi o modalitate eficientă de ameliorare a crampelor.

Pe de altă parte, anumite alimente sunt indicate în perioada menstruației. Produsele antiinflamatorii, precum fructele de pădure, roșiile, ananasul, usturoiul, ghimbirul, migdalele, nucile și peștele gras, contribuie la îmbunătățirea circulației sângelui și la relaxarea uterului.

Folosește căldura

Căldura poate contribui la relaxarea mușchilor, la îmbunătățirea fluxului sangvin și la eliberarea tensiunii. Astfel, căldura pe abdomen și pe spate este o metodă eficientă pentru ameliorarea durerii menstruale. Un plasture de căldură la 40 de grade Celsius poate fi la fel de eficient ca anumite medicamente recomandate pentru ameliorarea crampelor menstruale. De asemenea, în această perioadă sunt recomandate dușurile fierbinți.

Aceste remedii funcționează pentru cele mai multe dureri menstruale, însă nu reprezintă o rezolvare pentru cazurile severe, pentru care este nevoie de un consult medical de specialitate.

Sursă foto: Irina Bg/ Shutterstock

(P) Material publicitar realizat in colaborare cu Farmacialapretmic