Cum să rămâi sănătoasă după 50 de ani! Adoptă aceste obiceiuri

Rămâi sănătoasă după 50 de ani

Odată ce împlinesc 50 de ani, femeile au în minte faptul că sunt la un pas de menopauză și că schimbări greu de suportat vor avea loc în corpul lor. Dar, poți rămâne sănătoasă după 50 de ani daxcă adopți câteva obiceiuri.  Specialiști americani au întocmit o listă de sfaturi despre care afirmă că vor menține femeile sănătoase, energice și lipsite de frustrări după 50 de ani. 

Salata verde și cerealele integrale, nelipsite din meniu

Salata verde, spanacul și cerealele integrale, dar și peștele trebuie incluse în meniu de către femeile de peste 50 de ani, de cel puțin trei ori pe săptămână. Deoarece afecțiunile cardio vasculare apar cu predilecție la femeile peste 50 de ani, medicii recomandă adoptarea unui meniu care să includă constant elementele enumerate.

Citește și: 15 alimente pe care să le eviți când ești însărcinată

Distrează-te în pat

E posibil ca libidoul să scadă după vârsta de 50 de ani pentru că apare și uscăciunea vaginală iar sexul tinde să devină neplăcut. Există soluții simple și de aceea trebuie ca femeile să continue să se distreze în pat. Astfel, pot folosi creme speciale, pastile, și lubrifianți pe bază de apă. După această vârstă, femeile trebuie să ceară mai des sfatul ginecologului pentru a-și menține libidoul ridicat și pentru a-și controla hormonii.

Multivitaminele sporesc imunitatea

Asigurarea unei varietăâi de nutrienți precum zinc, betacaroten, fier, acid folic și vitaminele B6, B12, C, D și E sporesc sistemul imunitar în rândul femeilor peste 50 de ani.  Atenție! Nu exagerați deoarece doze prea mari din astfel de multivitamine cresc riscul unei morți premature.

Exersează-ți creierul

Activitățil eușoare precum grădinăritul sau mersul pe jos, în plimbări reduc semnificativ riscul de demență. Potrivit unui studiu recent, s-a constatat că în rândul femeilor care merg mult pe jos, afectarea cognitivă apare cu opt ani mai târziu decât la celelalte care sunt sedentare.

Analize esențiale după 50 de ani

-Consult oftalmologic- o dată la doi ani

-Tensiune arterială- o dată pe lună

-Test Papanicolau- o dată pe an

-Verificare a alunițelor- o dată pe an

-Mamografie- o dată la doi ani

-Colonoscopie- O dată la 10 ani

– Sigmoidoscopie- o dată la 5 ani

-Testare a auzului- o dată la trei ani

 

Citește și:

Loading...