Cum să NU acumulezi kilograme în plus de Paști. Sfaturile nutriționistului

Cum să nu acumulezi kilograme în plus de Paști. Ce consumi la masa de prânz

Cori Gămescu ne spune cum să combinăm alimentele tradiționale pentru a nu ne pune în pericol sănătatea și silueta. Află cum să nu acumulezi kilograme în plus de Paști.

Cori Grămescu, coach de lifestyle și nutriție, îți arată cum să nu acumulezi kilograme în plus de Paști. Specialistul ne sfătuiește să evităm excesele alimentare și să consumăm cu moderație alcool pentru a ne bucura din plin de masa de Paște fără a apărea probleme de sănătate dar și fără a acumula kilograme în plus. În această perioadă în care stăm mai mult în casă este deosebit de important să învățăm să fim cumpătați, însă acest lucru nu înseamnă că nu ne putem bucura de mâncărurile tradiționale, este de părere Cori Grămescu.

Citește și: Dieta cu ouă fierte te scapă rapid de 3-5 kilograme! Iată cum se ține!

Anul acesta, pericole în plus pentru silueta ta

„Mesele de sărbătoare pun probleme tuturor românilor, mâncărurile tradiționale românești fiind unele foarte dense caloric. Chiar dacă sunt un prilej de bucurie și desfătare culinară, acestea ajung de cele mai multe ori să ne pună în pericol silueta și, din păcate, uneori chiar și sănătatea. În plus anul acesta face ca lucrurile să fie și mai complicate în contextul emoțiilor negative și stresului cauzate de pandemia de COVID-19, dar și a sedentarismului cu mult accentuat de restricțiile de circulație', a spus Cori Grămescu.

Cu toate acestea, dacă învățăm să înlocuim anumite ingrediente și să combinăm corect preparatele, ne putem bucura de bucatele tradiționale de Paște fără a ne pune sănătatea sau silueta în pericol, este de părere Cori Gămescu.

Cori Grămescu oferă românilor un plan de mese pentru cei care doresc să savureze preparatele tradiționale, dar își doresc în același timp să mănânce sănătos și să evite excesele alimentare.

Cum să nu acumulezi kilograme în plus de Paști. Ce mănânci la micul dejun

La micul dejun Cori ne recomandă să consumăm un ou fiert, o felie mică drob cu legume proaspete cum sunt ardeii, ridichiile și ceapa verde. În plus, Cori ne recomandă să facem un drob de pasăre care este la fel de gustos ca cel de miel, însă mult mai ușor de digerat.

Pentru că este greu de rezistat la dulciuri mai ales în perioada sărbătorilor, Cori Grămescu recomandă ca gustarea de dimineață să o reprezinte o felie de cozonac sau una de pască, însă nutriționistul atrage atenția să fim atenți la cantități, ideal este ca în una din zile să alegem cozonac, iar în a doua pască, atât cât să ne satisfacem pofta, fără a exagera.

Citește și: 3 sfaturi medicale de urmat în perioada exceselor alimentare

Cum să nu acumulezi kilograme în plus de Paști. Masa de prânz

Pentru masa de prânz este indicat să optăm pentru friptură, iar Cori ne sfătuiește să avem și friptură de miel și friptură de pasăre pentru a reduce astfel din impactul caloric al cărnii de miel care este o carne grasă. În ceea ce privește cantitățile, Cori ne recomandă să consumăm 100 g carne de miel pentru gust și să completăm cu carne de pasăre, totul acompaniat de o salată generoasă care poate conține ruccola, andive, ridiche, ardei gras, mărar, măcriș, ceapă verde și zeamă de lămâie. Nutriționistul spune că aceasta este o asociere care ajută digestia și care va crea un echilibru gustativ cu preparatele de carne.

Pentru că masa de prânz este una consistentă, Cori Grămescu recomandă să nu mai fie consumate alte alimente până la momentul cinei, însă dacă dorim putem bem o limonadă cu lămâie, zeamă de ananas și ghimbir. Aceasta ajuta digestia.

Cum să nu acumulezi kilograme în plus de Paști. Ce consumi la cină

Conform nutriționistului, pentru cina este indicat să alegem preparate lejere, spre exemplu curcan sau pui cu legume la cuptor sau o salată de crudități.

De asemenea, Cori Grămescu recomandă să acordăm atenție și cantității de alcool pe care o consumăm în aceste zile, ideal este să nu depășim 1-2 pahare de vin la o masa. În plus, este foarte important să ne hidratăm corect – un aport de apă de cel puțin 2 litri de apă pe zi fiind esențial pentru buna desfășurare a digestiei.

Sursa foto: 123rf.com