Elena Godinel, e-mail

 Sfatul psihoterapeutului

Mediul școlar diferă de cel preșcolar și de multe ori am auzit copiii spunând că la școală e mai bine decât la grădiniță. Faptul că scrâșnește din dinți noaptea este un semn clar de tensiune emoțională pe care nu știe cum s-o gestioneze. Nervozitatea, de asemenea, vine din nemulțumire sau din faptul că are un conflict interior (de ex. una vrea să facă și alta i se cere). Sunt lucruri pe care le puteți rezolva acasă cu foarte multă răbdare (prin jocuri cu și despre emoții), sau puteți apela la un terapeut specialist în problemele copiilor.

În ceea ce privește adaptarea la școală, vă recomand să îi creați așteptări pozitive pentru primul an de școală (la școală o să ai ore de sport și vă duceți afară, în curte, la școală aveți bibliotecă și vei putea împrumuta cărți, îți vei face prieteni noi, poate vei merge la cursuri de dans); mergeți împreună cu ea la ziua porților deschise sau cereți voie să intrați în școală să îi arătați o sală de clasă, luați legătura cu viitoarea învățătoare (creați o legătură bună cu dânsa).

Mai mult de atât, pregătiți o rutină a somnului eficientă: culcarea la aceeași oră, trezirea la aceeași oră dimineața pentru a sa crea un bioritm. Prezentați-i copilului această schimbare ca fiind parte din procesul lui de devenire. De acum nu mai dormim la prânz și avem nevoie să ne gestionăm bine energia și timpul ca să putem face față solicitărilor. Copiii își doresc foarte mult să crească repede, așa că a-i spune copilului că școala e o nouă etapă în viața lui e ușor de acceptat.

Asigurați-vă fiica că îi veți fi alături la teme pentru a diminua anxietatea legată de teme, alegeți împreună ghiozdan și rechizite, creioane colorate, stilouri.

Pentru mai multe idei vă recomand și cartea Florindei Golu „Pregătirea psihologică a copilului pentru școală”