Cum să menții sănătatea din dormitor

Cum să menții sănătatea din dormitor

Sănătatea din dormitor este importantă atunci când vrei un somn bun, un pat odihnitor, o atmosferă plăcută și un aer curat tot timpul. Iată câteva sfaturi care îți pot fi de ajutor.

Iată o listă de sfaturi necesare care te pot ajuta să ai un dormitor sănătos.

Cum să menții sănătatea din dormitor – păstrează ordinea în cameră

Dezordinea reprezintă o dezorganizare ce colectează praful și alergenii.

Poate cauza stres și anxietate, care duc într-un final la probleme ale somnului.

De partea cealaltă, un dormitor ordonat inspiră căldură, calmitate, liniște și un mediu bun pentru odihnă.

Cum să menții sănătatea din dormitor – aerisește și folosește-te de plante

Aerisește de câte ori ai ocazia, deschide geamurile larg ca aerul curat să pătrundă în cameră.

Folosește plante care purifică aerul din locuință. Ele transformă dioxidul de carbon în oxigen, peste noapte.

Mai poți folosi purificatoare de aer din comerț.

Nu uita nici de folosirea aspiratorului în această cameră, chiar dacă o folosești numai pentru a dormi.

Cum să menții sănătatea din dormitor – fără televizor

Electrocasnicele din dormitor nu fac altceva decât să polueze electromagnetic.

Acestea interferează cu semnalele de la creier și sistemul nervos, ceea ce îți poate altera somnul.

Folosește o lampă de sare care să-ți inunde camera în portocaliu și să te relaxeze.

Protejează-te electromagnetic închizând apartele electrocasnice înainte de a te culca.

Patul contează

Având în vedere că ai nevoie de un somn bun, într-un mediu sănătos, nu te zgârci când vine vorba de pat.

Alege o saltea bună, cu perne și pilotă menite să te îmbie la somn numai când le privești.

Aromaterapia din dormitor

Anumite arome te pot ajuta să ai un dormitor sănătos și odihna bună.

Aprinde lampa de aromaterapie cu 1 oră înainte de culcare, dar aerisește puțin înainte de a te urca în pat.

Folosește arome de lămâie, lavandă, iasomie, trandafir, scorțișoară, eucalipt, citrice.

Acestea te vor relaxa, dezinfecta aerul din cameră, vor îmbunătăți problemele respiratorii, îți vor da o stare de bine.

Cum să menții sănătatea din dormitor – dormi în întuneric

Indicat ar fi să elimini toate luminițele de veghe din cameră.

Este valabil pentru televizor, calculator, ceas digital, etc.

Vei avea un somn mai bun și vei fi mai puțin stresată.

Cum să menții sănătatea din dormitor – răcoarea este mai sănătoasă

Experții ne spun să dormim într-o temperatură inferioară celei de peste zi, cu 5-10 grade Celsius.

Vei arde calorii pe timpul nopții, dar te vei odihni și mai bine.

Cum să menții sănătatea din dormitor – liniștea din cameră

Dacă ești genul care doarme numai cu televizorul deschis îți spunem că nu este foarte sănătos.

Elimină toate lucrurile care distrag de la scopul principal al camerei – sex și somn, după caz.

Lasă calculatorul și problemele de serviciu pentru birou.

Alege culori îmbietoare la somn, liniște și relaxare pentru pereți și lenjerie de pat.

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto