Cum să îți faci o ținută office? 5 reguli de care trebuie să ții cont

Cum să îți faci o ținută office? 5 reguli de care trebuie să ții cont

Atunci când te îmbraci pentru birou, te îmbraci pentru succes. Ținuta office are un puternic efect psihologic asupra ta, determinând anumite schimbări de comportament: te simți poate mai autoritară, dar și mai pregătită să înfrunți sarcinile care vin la pachet cu jobul tău.

Însă, mai mult decât oricare alt stil vestimentar, ținuta office are câteva reguli importante, pe care ar trebui să nu le încalci dacă nu vrei să atragi priviri neplăcute.

Nu exagera cu bijuteriile

 

La birou încearcă să porți bijuterii cât mai simple și puțin strălucitoare. Nu ar trebui să ai mai mult de patru inele (cu tot cu verighetă), iar pietrele lor ar trebui să fie cât mai mici și să nu iasă în evidență.

Bijuteriile zgomotoase trebuie evitate cu orice preț. Renunță și șirurile de brățări care scot clinchete la fiecare mișcare a mâinii și alege, mai degrabă, un ceas de damă elegant. Ceasul este considerat un accesoriu „business” care nu trebuie să lipsească din ținuta femeilor sau bărbaților de succes.

 

Alte bijuterii care pot fi ușor integrate într-o ținută office sunt broșele.

Alte accesorii de care ai nevoie

O ținută poate fi completată într-un mod creativ, folosind o eșarfă. Aici nu ai limite în privința culorii, atât timp cât se asortează cu restul ținutei. Nu alege o eșarfă lungă cu care să-ți poți acoperi umerii, ci limitează-te la una care poate fi cu ușurință îndesată în gulerul sacoului sau care să poate fi legată șic la gât.

De asemenea, poșeta spațioasă nu ar trebui să lipsească din garderoba unei business woman, chiar dacă nu o vei folosi prea des în timpul programului. Poți să asortezi culoarea genții cu cea a pantofilor. Și apropo…

Alege-ți pantofi comozi

 

În cele mai multe zile, vei vrea să eviți tocurile. Pantofii joși, de tip balerini, sunt perfect acceptabili pentru o ținută office, iar confortul pe care îl oferă poate fi o binecuvântare în timpul zilelor lungi de muncă.

În același timp, există zilele întâlnirilor importante, în timpul cărora este recomandat să porți tocuri. O pereche de pantofi cu tocuri joase și groase ar trebui să fie suficient de confortabilă pentru a rezista o zi în ea, fără bătături. Dacă însă consideri că tocurile lungi și subțiri sunt opțiunea ideală, asigură-te că ai totuși o pereche de balerini de schimb.

Un singur puf de parfum este suficient

Este firesc să vrei să miroși bine în timpul programului, însă, înainte să pleci la muncă, nu este recomandat să te dai cu parfum ca și cum ai ieși în oraș. Ține minte că vrei doar să emani un iz plăcut, nu să faci colegii să tușească.

Alege un parfum cu un miros fresh, nu prea tare, nici prea dulce. Aplică un singur puf pe gât și încă unul pentru încheieturile mâinilor.

Hainele propriu-zise

 

Uită de tricouri cu texte amuzante, paiete sau nuanțe prea intense. Bluzele și cămășile sunt recomandate pentru ținuta office, iar decolteul nu ar trebui să fie mai mare de 10 cm. Culorile pe care le alegi depind foarte mult și de locul în care lucrezi, însă chiar dacă mediul tău îți permite, de exemplu, să porți un sacou roz, nu înseamnă că trebuie să folosești zilnic acest „privilegiu”.

Dacă porți fustă, este recomandat ca aceasta să nu fie mai scurtă decât înălțimea genunchiului. Dacă porți pantaloni, ai destul de multă liberate de alegere. Dacă adopți stilul office casual, poți purta chiar și blugi, însă evită orice tăieturi sau imprimeuri ciudate.

Nu trebuie să confuzi stilul office cu sobrietatea. Chiar dacă este important să ții cont de aceste reguli, hainele și accesoriile pe care le alegi trebuie totuși să fie în acord cu imaginea ta de femeie de carieră.

 

Sursă foto: Pexels.com

 

Loading...