Lena Sănăucean, e-mail

Sfatul psihoterapeutului

Dragă doamnă, nu precizați ce vârstă aveți, ca să îmi dau seama dacă acest impediment necesită investigații mai ample, dar o să consider că nu este cazul de investigații și o să vă învăț câteva tehnici simple de sporire a gradului de concentrare.

Pentru început, trebuie să precizez că alimentația este esențială în creșterea capacității de concentrare. Așadar, consumați alimente bogate în Omega 3 și faceți un obicei din a consuma minim cinci nuci zilnic. Spațiul de lucru, de învățat sau de citit trebuie foarte bine organizat sau ordonat, deoarece dezordinea influențează negativ capacitatea de a ne concentra.

Faceți liste, planificați și prioritizați. Zilnic forțați-vă creierul să facă noi conexiuni neuronale (cititi 5 sau 10 pagini, faceți un rebus sau un sudoku, găsiți pe net mici joculețe de genul „brain skills”). Meditați circa 15 minute zilnic. Permiteți-vă pauze și nu stați prea mult la televizor. Căutați să faceți socoteli mental, n-o să iasă din prima, dar dacă nu renunțați, veți reuși.

Toate cele de mai sus se fac cu efort voluntar conștient. Nu există rețetă de succes fără un minimum de efort. Suplimentele alimentare gen ginko biloba sunt de asemenea bine venite. Multă sănătate și concentrare!