Nina Marian, email

Sfatul psihoterapeutului 

În cazul tău, s-a instalat oboseală. Firească, de altfel. Ai un amalgam de trăiri pe care nu mai știi cum să le gestionezi: furie, nervi, sentimente de vinovăție, dragoste, dorință de echilibru, nevoia de feedback cum că ce faci, faci bine, nevoia de ajutor necondiționat, nevoia de a nu fii judecată. Ai ajuns într-un punct în care o mică schimbare e binevenită, de exemplu creșa. Sau reluarea activității tale. Ceva care să rupă rutina în care te afli și care să te valorizeze și ca femeie, nu doar ca mamă. Magneziul și B6 ajută la echilibru în stările de surmenaj, dar nu este suficient. Gândirea pozitivă ajută foarte mult, dar știu că o să îmi spui că nu se poate gândi pozitiv în starea în care ești. Așa e! Gândirea pozitivă trebuie cultivată, așa cum mergem la sală să dăm kilogramele jos, și nu e suficientă o singură ședință. Îți recomand un exercițiu de recunoștință. În fiecare zi, găsește minimum trei lucruri pentru care merită să fii recunoascătoare. Cere ajutor. Lasă copilul cu soacra sau cu mama ta măcar o oră. Mergi la sală, fă o plimbare, chiar și singură, sau plantează flori. În educația Waldorf copiii sunt lăsați să se joace în pământ pentru că acest lucru descarcă energiile negative și asigură un bun echilibru. În fond, a planta o floare este sinonim cu a crede în ziua de mâine, nu?!