Cum să îmbătrânești sănătos. Sfaturi de la dr. farmacist Ovidiu Bojor

Cum să îmbătrânești sănătos: Adoptă o dietă echilibrată

Nu putem să rămânem tineri pentru totdeauna. Totuși, putem fi sănătoși chiar și la vârste înaintate. Află de la dr. farmacist Ovidiu Bojor cum să îmbătrânești sănătos. Află care este secretul păstrării vitalității și bunei dispoziții.

Oamenii au fost preocupați dintotdeauna de ideea a trăi cât mai mult. 'Dacă n-au găsit secretul vieții veșnice, au reușit să-l afle pe cel al unei vieți lungi și sănătoase', observă dr. farmacist Ovidiu Bojor. Deci, citește despre cum să îmbătrânești sănătos și aplică sfaturile din acest articol.

Atunci când te gândești cum să îmbătrânești sănătos, trebuie să știi care sunt cele mai mari amenințări pentru sănătate. Problemele cu care se confruntă societatea modernă sunt alimentația deficitară și sedentarismul. Pentru a îmbătrâni sănătos, ar trebui să facem mișcare măcar de două ori pe săptămână, să ne ferim de poluare și să încercăm, pe cât posibil, să avem gânduri optimiste și să ne păstrăm calmul în situații stresante.

Citește și: Elixirul tinereții, un vis străvechi greu de găsit

Cum să îmbătrânești sănătos: Adoptă o dietă echilibrată

Îmbătrânești sănătos 'dacă ai o dietă echilibrată, bazată mai ales pe fructe, legume și semințe. Vom adăuga produsele lactate, ouăle și mierea în cantități mai mici. Carnea ar fi bine să fie consumată rar. Marea problemă care se pune în prezent o constituie însă proveniența și calitatea produselor vegetale, a laptelui și a derivatelor sale', observă dr. farmacist Ovidiu Bojor, care ne sfătuiește să evităm produse tratate cu hormoni de creștere, fertilizanți artificiali sau insecticid. 'Nu repeziți la prima tarabă din piață unde vedeți morcovi enormi, cartofi supradimensionați sau fructe perfecte, fără nicio urmă de vierme în întreg lotul. Totodată, este de preferat să mâncăm fructe și legume crude sau fierte la abur', spune specialistul.

Cum să îmbătrânești sănătos: Nu consuma prea multă sare

Cu cât sarea de bucătărie este mai pură, deci cu cât are o concentrație mai mare de clorură de sodiu, cu atât este mai dăunatoare organismului uman. Recomandăm în alimentație sarea gemă, sarea brută de mină, așa-zisa sare grunjoasă sau sarea rezultată din desalinizarea apei de mare. Acestea conțin, pe lânga clorura de sodiu, și magneziu, fosfor, litiu, mangan, fier, iod, elemente absolut necesare organismului', avertizează farmacistul. Chiar dacă alegi o variantă sănătoasă, 'depășirea unei doze zilnice de 5 g poate produce efecte nedorite asupra sănătății: afecțiuni gastro-intestinale, gingivite, migrene, accentuarea inflamațiilor hemoroidale, hipertensiune arterială. În același timp, creează un teren favorabil pentru tuberculoză și cancer'.

Cum să îmbătrânești sănătos. Ginsengul păstrează sănătatea creierului

Dr. farmacist Ovidiu Bojor'Preparatele pe bază de ginseng stimulează capacitatea fizică și puterea organismului de a se adapta la condiții defavorabile de mediu și suprasolicitare. Este un foarte bun stimulent al creierului. Are o acțiune benefică asupra memoriei și întârzie procesul de îmbătrânire a celulelor neuronale. Se folosește numai sub formă de produse standardizate și precis dozate. Recomand persoanelor de vârsta a treia câte 50 mg de trei ori pe zi, timp îndelungat. Are efecte bune în prevenirea demenței senile. Produsele pe bază de ginseng nu au contraindicații, cu mențiunea că nu trebuie depășită doza recomandată. În caz de abuz, pot da stări de agitație și insomnie. Deoarece nu există studii suficiente în ce privește contraindicațiile, nu se va folosi de către persoanele hipertensive sau care suferă de afecțiuni cardiovasculare grave,' spune dr. farmacist Ovidiu Bojor.

Citește și:

Sursa foto: 123rf.com