Gândirea pozitivă nu înseamnă că ignori factorii de stres, ci că abordezi dificultățile într-un mod productiv. A fi optimist te ajută să faci față mai bine situațiilor presante, reducând astfel efectele negative pe care stresul le poate avea asupra sănătății organismului. 

Cercetătorii susțin că diferența reală dintre un optimist și un pesimist nu are legătură cu nivelul de fericire pe care fiecare îl simte, ci cu modul în care percep o situație și cum se descurcă în anumite momente dificile.

Optimismul mai este descris ca fiind mentalitatea „paharului pe jumătate plin“. Astfel, persoanele optimiste percep lumea și evenimentele într-o lumină pozitivă. Deși ele conștientizează evenimentele negative, evită să se învinovățească și sunt tentate să vadă o situație dificilă ca fiind temporară, sperând ca în viitor evenimente pozitive să aibă loc.

Potrivit unui studiu publicat în Clinical Psychology Review, optimismul îi face pe oameni mai rezistenți fizic și mintal, inclusiv dacă au trecut prin circumstanțe de viață traumatizante sau prin situații medicale complicate.

Îți prezentăm, în rândurile ce urmează, câteva metode prin care îți poți antrena creierul să gândească pozitiv:

Exprimă-ți recunoștința

Odată ce înveți să îți exprimi recunoștința, creierul devine antrenat să se gândească la lucruri pozitive. De aceea, când ești recunoscător pentru lucrurile pe care le ai, nu supărat pentru cele pe care nu le ai, creierul învață să recunoască mai des situațiile pozitive din viața ta.

În aceeași măsură, este important să fii recunoscător pentru persoanele din viața ta și să le transmiți frecvent afecțiunea pe care o simți pentru ele. Pentru a face acest lucru nu ai nevoie nici de prea mult timp și nici de o situație financiară extraordinară. Poți, de pildă, să le oferi prietenilor, în preajma sărbătorilor de iarnă, bijuterii aur ieftine, doar pentru a le reaminti că ții la ei. Sau le poți trimite colegilor de serviciu o scrisoare de mulțumire pentru buna colaborare din timpul muncii la domiciliu. Nu în ultimul rând, poți pregăti prăjituri delicioase pentru familie, pentru a le arăta recunoștința ta. Gesturile mici sunt cele care contează cu adevărat.

Oferă-le celorlalți din timpul și energia ta

Fie că te alături, ca voluntar, unei organizații nonguvernamentale care ajută persoanele nevoiașe, fie că petreci timp cu prietenii apropiați și familia, faptul că le oferi celorlalți din timpul și energia ta nu este benefic doar pentru ei, ci și pentru starea ta psihică. Uneori, când te confrunți cu propriile greutăți, a-i ajuta pe ceilalți, prin gesturi mărunte, îți poate aduce satisfacții de neimaginat.

Caută mereu soluțiile la probleme

Fiecare problemă sau dificultate te pune în fața unei alegeri: cum îți vei aranja gândurile și eforturile. Optimiștii nu pierd timp căutând vinovați sau despicând firul în patru. În schimb, caută imediat soluții. Analizează câteva dintre eșecurile din trecut și află ce ai reușit să înveți din ele. Te-au ajutat acele experiențe să eviți greșeli similare? Dacă îți faci un obicei din a analiza eșecurile din trecut, vei reuși să dezvolți un talent în a căuta soluții când apar probleme noi.

Un lucru esențial pe care orice persoană care vrea să își dezvolte latura pozitivă este bine să îl facă este să se înconjoare de oameni pozitivi.

Sursă foto: Dean Drobot/ Shutterstock

(P) Material publicitar realizat in colaborare cu aursiargintaec.ro