”Cum să fac față stresului de la serviciu?”

Aș vrea să vă întreb cum să fac să nu mă mai stresez atât de mult la serviciu. În fiecare zi, vin acasă epuizată și stresată, ceea ce este o problemă nu numai pentru mine, ci și pentru cei din jurul meu.

Mihaela Florescu, e-mail

Răspunsul specialistului nostru

Stresul la locul de muncă este cel mai comun tip de stres întâlnit. Unii v-ar invidia pentru acest lucru! Îmi dau seama însă că oboseala și stresul prelungit pot afecta pe termen mediu și chiar lung sănătatea dvs., dispoziția, atitudinea și modul de relaționare cu cei din jur. Pentru început recomand o hemoleucogramă completă (nivelul de magneziu mic în organism, spre exemplu, vă poate afecta capacitatea de concentrare, vă crește starea de iritabilitate și în genere produce disfuncționalități). Un aport bun de magneziu este esențial. Dacă, însă, pe linie medicală totul este în regulă, vă recomand pauze de 5 minute la o oră de lucru, în care să efectuați un mic exercițiu de respirație: inspirați pe 7 timpi, țineți-vă respirația timpi și expirați lung pe 8 timpi. Repetați de circa 3-4 ori și imediat cortexul dvs. va primi un aflux de oxigen și va funcționa mai bine. Îndreptați-vă poziția corporală, uneori nu ne dăm seama că stăm cocoșați de griji, probleme, stres. O simplă îndreptare a coloanei e suficientă pentru a ne condiționa pentru o atitudine mai sănătoasă în ceea ce privește stresul. Ronțăiți bețe de morcovi, ascultați la căști o melodie antrenantă, cumpărați-vă flori să vi le puneți pe birou și nu uitați să zâmbiți mai des.