„Cum să demonstrez că am plătit rata la bancă?”

„Ginerele meu s-a dus să-mi plătească rata la bancă şi, când a cerut chitanţă, funcţionara de acolo i-a spus că nu este nevoie pentru că s-a plătit direct la bancă. După două zile am fost sunată acasă să vin să-mi achit rata. Banca este prevăzută cu cameră video, iar ginerele meu s-a dus din nou la bancă să spună că a plătit şi ca drept dovadă să se uite pe înregistrarea video. De la bancă mi s-a spus să aştept trei zile că se rezolvă problema, am vorbit şi cu directoarea băncii şi din nou mi-a spus să aştept o săptămână. Cum se poate face ca să vedem caseta video? Ce pot să fac ca să demonstrez că banii s-au plătit?'

Maria Popa, Bucureşti

Răspunsul specialistului nostru

În mod normal, orice tranzacţie bancară de plată sau încasare trebuie să fie înregistrată în sistemul computerizat de care banca dispune şi trebuie să se reflecte în actele contabile ale acesteia. Dacă aţi sesizat conducerea instituţiei cu privire la acest aspect, aceasta ar trebui să stabilească veridicitatea celor susţinute de dumneavoastră în cadrul unei verificări interne. Dacă sesizarea nu se va soluţiona favorabil şi în timp util, vă sfătuiesc să faceţi o plângere la organele de poliţie, iar acestea, prin mijloacele de care dispun, vor stabili adevărul pe baza tuturor probelor, inclusiv prin observarea înregistrării video a plăţii.