Cum să controlez atacurile de panică!

Cum să controlez atacurile de panică!

Sufăr de atacuri de panică de foarte mulți ani și nu știu cum să scap. Îmi este frică să rămân singură în casă, mă panichez dacă mă doare ceva și, de cele mai multe ori, nu am motive să îmi fie teamă. Dar frica persistă! Fiul meu cel mare a moștenit de la mine atacurile de panică!

Elena Voroneanu, e-mail

Atacurile de panică. Sfatul psihoterapeutului

Dragă doamnă, atacurile de panică sperie foarte tare. Chiar și atunci când ele apar pentru prima dată, dar mai ales când se manifestă pe o perioadă lungă de timp. În cazul dvs. s-a creat deja un tipar comportamental de răspuns la aceste atacuri de panică și, prin urmare, s-a creat obișnuința. Una teribil de neplăcută! E nevoie de conștientizare permanentă a reacțiilor dvs. în corelare cu stimulii (și determinarea dacă acești stimuli sunt reali sau dimpotrivă).

Din cauza tiparului de răspuns, pulsul crește, respirația se precipită și se instalează teama de pericol iminent! Încercați să vă conștientizați gândurile (ele sunt cele difuncționale în acele momente și tot ele vă accentuează starea de panică).

Respirați numărând: 7 secunde inpirația, vă țineți respirația 4 secunde și apoi expirați luuung 8 secunde. Faceți asta de 5 până la 10 ori, astfel încât o cantitate mai mare de oxigen să ajungă la cortex și atenția să se concentreze pe numărat, nu pe stimuli). Notați-vă pe bucățele de hârtie gândurile distructive sau disfuncționale și apoi rupeți-le sau dați-le foc.

Monitorizați zilnic starea și acordați-vă note. Verificați ce n-a mers bine ieri și remediați azi! Practicați recunoștința (găsiți zilnic motive pentru care merită să fiți recunoscătoare). Nu vă sfiiți să apelați la un specialist, dacă simțiți că nu faceți față de una singură! Multă sănătate!