Iar acum că ești însărcinată, grija pentru starea ta de bine nu a fost niciodată mai importantă. Așadar, iată ce poți face pentru ca tu și bebelușul tău să fiți sănătoși pe toată perioada sarcinii:

Mănâncă echilibrat

Chiar dacă se zice că acum este momentul în care trebuie să mănânci cât pentru doi, de fapt, trebuie doar să consumi în jur de 300 de calorii în plus. Acest lucru este cu atât mai important cu cât te vei apropia de ultimul trimestru de sarcină, atunci când bebelușul va lua rapid în greutate.

Este necesar să mănânci sănătos și să te asiguri că acele calorii suplimentare provin din alimente nutritive, care vor contribui la buna dezvoltare a celui mic. Din farfuria ta nu ar trebui să lipsească fructele și legumele, cerealele integrale, alimentele bogate în calciu, fier și acid folic. Evită grăsimile saturate și zahărul.

Mergi la control prenatal

Monitorizarea sarcinii este esențială încă din momentul în care ai aflat că ești însărcinată. În acest fel vei putea ști că tu și copilul tău sunteți sănătoși. Mai mult decât atât, medicul va putea monitoriza cu atenție dezvoltarea celui mic și va putea preveni la timp posibile complicații. Din acest motiv este extrem de important să apelezi la servicii pentru sarcina specializate și complete, care să includă toate controalele de care ai nevoie.

Ține cont că cele mai multe vizite la medic sunt de rutină. Dacă nu există niciun risc, acesta te va chema la control o dată la patru săptămâni, în primele 28 de săptămâni de sarcină, și la fiecare două săptămâni până în săptămâna 36. Ulterior, controalele se pot face săptămânal până la momentul nașterii.

Ia toate vitaminele

Chiar dacă în perioada sarcinii va trebui să ai o alimentație echilibrată, medicul îți va recomanda și utilizarea de vitamine prenatale pentru a suplini nevoile nutriționale în creștere ale copilului tău. Printre cele mai importante vitamine se numără acidul folic, care previne defectele de tub neural, dar și calciul și fierul.

În funcție de nevoile tale, medicul îți va recomanda vitaminele prenatale potrivite pentru a preveni anumite deficiențe nutriționale. Ține cont că acestea nu înlocuiesc o alimentație echilibrată și că trebuie administrate suplimentar, pe lângă alimentele pe care le consumi.

Hidratează-te

Organismul unei femei însărcinate necesită mai multă apă decât în mod normal. Conform Institutului de Medicina, ar trebui să bei cel puțin zece pahare cu apă pe zi, fiecare a câte 230 de mililitri. În plus, atunci când vei alăpta, necesarul de apă crește la 13 pahare cu apă pe zi.

Apa este esențială pentru buna funcționare a organelor interne, dar și pentru a elimina toxinele din organism. În plus, aceasta ajută la prevenirea constipației și a infecțiilor urinare. Iar în ceea ce privește sănătatea copilului, apa contribuie la menținerea unei cantități optime de lichid amniotic. Pentru a-ți fi mai ușor să bei cantitatea necesară de apă, poți opta pentru apă infuzată. De asemenea, începe întotdeauna ziua cu un pahar cu apă pe stomacul gol.

Așadar, pe toată perioada sarcinii este important să ai grijă așa cum trebuie de tine și de sănătatea copilului tău. Ține cont de sfaturile de mai sus pentru a avea siguranța că faci ceea ce trebuie. 

Sursă foto: Shutterstock

(P) Material publicitar realizat in colaborare cu Nativia