Dacă treceți prin momente grele, nu e cazul să disperați. Psihologii spun că va trece în cel mult șase săptămâni și are cinci faze: evenimentul care declanșează criza, conștientizarea amenințării, reacția dezorganizată, căutarea unei soluții și, în final, adoptarea unei strategii care să rezolve problema.

Acceptă circumstanțele care au dus la criză

Este absolut normal ca membrii familiei să aibă probleme în a gestiona situația. Unii ar putea să se izoleze de ceilalți și să se reufugieze în activități cum ar fi privitul la televizor sau încerca să-și mai îndulcească necazul cu ajutorul alcoolului. Unii se pot deprima, iar alții se pot manifesta violent. Pentru a reuși să ieșiți la suprafață, trebuie să conștientizați că din această situație poate ieși ceva bun, cum ar fi posibilitatea de a învăța ceva și de a face schimbări care trebuiau de mult făcute. Cheia supraviețuirii împreună stă în înțelegere, ajutor reciproc al membrilor familiei și puterea de adaptare.

Recunoaște problema și nu o evita

Dacă cineva drag v-a părăsit, este normal să plângeți. Nu trebuie să faceți pe vitejii sau să evitați să vă manifestați durerea. Este bine să vă exprimați liber aceste sentimente pentru a vă elibera de ele. În acest caz, un psiholog, un consilier de familie sau o persoană apropiată care să vă poată înțelege v-ar putea sfătui.

Dezvoltă o rețea de ajutorare

Nu vă izolați de alți oameni. Cere ajutorul familiei extinse, prietenilor, membrilor bisericii din care faceți parte sau vecinilor. Vorbește dechis cu ceilalți membri ai familiei și încurajează-i să-și exprime mulțumirea și recunoștința unii față de ceilalți. Arătați-vă unii altora afecțiunea, mai mult ca de obicei. Este timpul să fiți mai uniți, să vă întâlniți mai des. Găsiți lucruri plăcute de împărtășit, lăudați comportamentele bune și gesturile frumoase ale celorlalți.

Sursa foto: thinkstockphotos.com