Cum recuperezi un bagaj pierdut pe aeroport

Cum recuperezi un bagaj pierdut pe aeroport

Un bagaj pierdut îți poate strica vacanța și te obligă la cheltuieli suplimentare care îți dau peste cap tot bugetul. Dar trebuie să știi că toate companiile aeriene pierd bagaje, în medie între 8 și 30 de valize la mie. Majoritatea sunt recuperate în termen de o săptămână, dar numai dacă depui plângere. Iată ce trebuie să faci dacă te confrunți cu un asemenea necaz.

 

Un bagaj pierdut înseamnă nervi, bani și timp prețios pe care nu ți-l mai dă nimeni înapoi. De cele mai multe ori, bagajul de mână nu este suficient de încăpător pentru lucrurile de care ai nevoie în călătorie. Dacă ești nevoită să iei cu tine și un bagaj de cală, ține cont că există un risc cât de mic să fie rătăcit. De aceea, este bine să ții cont de următoarele sfaturi

  • Pune un semn distinctiv la troller să îl poți recunoaște ușor pe bandă
  • Nu pune niciodată obiecte de valoare în bagajul cală precum laptopul, tableta, hardul exterior, documente de indentitate, documente de companie, obiecte de artă sau bijuterii
  • Nu pune alimente, pentru că, dacă bagajul se pierd, se împut și va fi un chin să cureți restul lucrurilor
  • Ai grijă cu obiectele fragile sau cu sticluțele de parfum; încearcă să le împachetezi în mai multe rânduri de folie, deși este mai bine să le lași acasă
  • În bagajul de cală trebuie să ai haine, prosoape și obiecte de igienă personală care pot fi înlocuite fără regrete
  • Apelează la serviciu de înfoliere de pe aeroport, ca să fii sigură că bagajul tău nu se rupe și nu este deschis fără motiv
  • Păstrează cu atenție tichetul pe care îl primești când predai bagajul la cală
  • Reține culoarea, marca și semnele distinctive ale bagajului, necesare atunci când vei depune reclamație

Cum faci plângere pentru un bagaj pierdut

Dacă nu ți-ai găsit bagajul pe banda transportoare, mergi imediat la biroul de Bagaje pierdute sau Lost and Found. Aici ai câteva formulare de completat și trebuie să descrii cât mai bine bagaj pierdut.

Fă reclamație și la poliția din aeroport, care are obligația să verifice pe camerele de supraveghere ce s-a întâmplat cu bagajul din momentul în care a fost dat jos din cala avionului.

Și nu în ultimul rând fă reclamație la compania aeriană cu care ai zburat, deoarece este posibil ca bagajul tău să fii rămas în aeroportul de plecare sau să se fi rătăcit la schimbarea zborurilor.

În toate cele trei cazuri te ajută foarte mult limba engleză și este foarte important să depui plângere imediat, cât timp te afli în aeroport. Sunt companii care nu își asumă responsabilitatea dacă reclamația nu a fost făcută la aterizare.

Cu puțin noroc, un bagaj pierdut poate fi găsit a doua zi

Un bagaj pierdut poate fi recuperat în 48 de ore, datorită sistemului eficiente de înregistrare de pe aeroporturi. Dar, dacă înregistrarea lui nu a fost făcută corect de la început, este foarte posibil să rămână pierdut definitiv.

Companiile serioase îți trimit acasă bagajul pierdut prin curierat. Iar dacă ai avut obiecte cu o anumită valoare și au fost deteriorate, trebuie să depui din nou plângere în cel mult 7 zile.

Pe de altă parte, dacă ai fost nevoită să îți cumperi haine și obiecte de igienă personală, pentru că ai ajung la destinație fără bagaj, este bine să trimiți companiei aeriene o informare împreună cu bonurile de cumpărături și vei fi despăgubită cu un anumit procent. Nu toate companiile aeriene sunt atât de generoase. Trebuie să te interesezi din timp ce despăgubiri oferă pentru bagajele pierdute.

sursa foto: 123rf.com