Cum putem avea un 2019 excepțional. Sfatul psihologului

Cum putem avea un 2019 excepțional: Fă exercitii fizice

Pare că nimic nu merge spre bine. Ai vrea să ai, în sfârșit, un an mai bun, dar nu știi cum să faci asta? Citește sfatul psihologului despre cum putem avea un 2019 excepțional.

În lumea noastră modernă', toți suntem forțați să producem mai mult, să facem mai mult, să creăm mai mult. De cele mai multe ori nu știm de ce ne forțăm să facem asta – cu toții suntem condiționați să simțim că trebuie mai mult, fără să ne întrebăm de cele mai multe ori și de ce. Este greu, dacă nu chiar imposibil să faci față acestor standarde. Află cum putem avea un 2019 excepțional.

Citește și: Dorințe pentru Anul Nou. 38 de cadouri' de la psihologul Alexandru Pleșea pentru anul 2019

Cum putem avea un 2019 excepțional: Schimbă-ți mentalitatea

Deși foarte mulți oameni vor să facă mai mult, doar foarte puțini reușesc să fie cu adevărat productivi. Restul își petrec viața stresați și secați de putere, observă psihologul Angela Nuțu. Este posibil ca mentalitatea de tipul trebuie să forțez mai mult' să fie greșită și o abordare mai conștientă ne-ar putea aduce mai aproape de rezultatul scontat. Pentru că este început de an, specialistul consideră că este momentul pentru o schimbare în viața noastră, astfel încât să conștientizăm că secretul productivității este balanța dintre muncă și repaus, tensiune și relaxare.

În acest sens, Angela Nuțu, vicepreședintele Asociației Române de Hipnoză consideră că, în 2019, schimbarea constă în: odihnă mai bună, mai mult optimism și exerciții mai des atunci când mintea noastră este obosită.

Citește și: 5 trucuri ca să arăți mai tânără. Așa îi vei uimi pe toți cu frumusețea ta!

Cum putem avea un 2019 excepțional: Odihnește-te 'eficient'

Cu toții știm că avem nevoie de odihnă pentru a funcționa corespunzător și că oboseala ne împiedică să fim productivi. Cu toate astea, deși sarcinile noastre ne seacă de energie și avem nevoie de foarte multă odihnă după – cine are timp de odihnă? Aici rămânem împotmoliți – nu vrem să pierdem timpul stând degeaba, dar în lipsa odihnei ne epuizăm. Cum putem scăpa din acest cerc vicios?

Problema constă în cum percepem noi o odihnă bună. Mulți oameni își închipuie că mintea lor este ca o baterie care are nevoie din când în când să fie reîncărcată. Nu este foarte precis, însă. Mintea ta nu este ca o baterie, este, mai degrabă, asemănătoare corpului tău. Corpul tău este format din mai multe grupe de mușchi. Atunci când exersezi o anumită grupă, altele pot intra în repaus. De exemplu, dacă te dor mușchii abdominali, nu stai în pat 3 zile. Lucrezi la alte grupe de mușchi, cum sunt cei ai picioarelor sau ai brațelor. Mintea noastră lucrează la fel. Nu trebuie să intrăm într-o stare ca de zombi pentru a ne putea relaxa', explică psihologul Angela Nuțu.

Citește și: Leacuri pentru stres. Așa vei fi mai relaxată

Cum putem avea un 2019 excepțional: Fă exercitii fizice!

„Principiul este următorul: când mintea lucrează, corpul este în repaus, iar când corpul lucrează, mintea este în repaus. Încearcă și tu – odată ce ai început să te simți obosit după o zi întreagă în care ai scris la calculator, ai rezolvat probleme sau ai făcut programări, să nu-ți permiți să stai în fața monitorului și să te simți în continuare sleit de putere. Nu-ți verifica Facebook-ul și nici nu te uita la televizor – sigur nu-ți va reîncărca bateriile din moment ce ai stat o zi întreagă în fața unui monitor, există șanse să te sece de și mai multă energie. În schimb, ridică-te și fă exerciții în limita confortului tău. Trebuie să-ți simți și mușchii foarte bine.

Încearcă diferite exerciții. Pentru unii funcționează mai bine întinderile, pentru alții mai bine alergatul. Fă-ți testul : Ce sport ți se potrivește? 

Atunci când începi să faci exerciții fizice și eliberezi doze sănătoase de stres, atenția îți este imediat mutată pe momentul prezent. Odată înțeles acest principiu poți învăța să schimbi conștient atenția, când este nevoie. Deci, în loc să aștepți să ți se încarce bateriile, poți, pur și simplu, să îmbunătățești aspecte diferite ale vieții. În acest proces, un rol important îl au și gândurile noastre, care ne creează și ne susțin realitatea. Este important cum abordăm momentele în care suntem mai obosiți și lipsiți de energie. Deblochează-le cu gânduri pozitive și realiste în aceelași timp. Încearcă să înlocuiești sunt foarte obosit azi' cu mă simt mai puțin odihnit azi' și vezi cum te simți ', conchide psihologul Angela Nuțu.

Citește și:

Sursa foto: 123rf.com