Cum să nu mai ai probleme cu stomacul de Paști

Cum să nu mai ai probleme cu stomacul de Paști

Ouă roșii, miel, cozonaci, atâtea feluri de mâncare ne așteaptă la masa de Paști și un singur stomac, nu mai vorbim de ficatul nostru cel greu încercat în astfel de momente. Dar trebuie să ai grijă și de sănătatea ta. Află cum să nu mai ai probleme cu stomacul de Paști. Mai ales dacă ai ținut post, nu exagera consumând prea multe alimente o dată.

Moderația este cuvântul cheie în această perioadă pentru ca să nu mai ai probleme cu stomacul de Paști. Bucură-te mai mult de prezența celor dragi și gustă mai puțin din bucate. Vei putea să ai niște sărbători mai liniștite fără indigestii, crize de bilă sau ficat. În plus, folosește următoarele condimente vindecătoare și ceaiuri pentru a fi sigură că te vei simți bine în această perioadă.

Cum să nu mai ai probleme cu stomacul de Paști. Consumă tarhon

Tarhonul stimulează apetitul și digestia. Așa că ar fi bine să-l folosești la condimentarea mâncărurilor pentru masa de Paști. Este de ajutor și în buna funcționare a ficatului. Frunzele de tarhon sunt, totodată, diuretice. Poți să mai faci un ceai dintr-o linguriță de frunze de tarhon la o cană cu apă. Se lasă la infuzat timp de 10 minute. Se strecoară și se beau trei căni pe zi, după mesele principale.

Cum să nu mai ai probleme cu stomacul de Paști. Folosește cimbru în mâncare. Tratează crampele

Cimbrul poate preveni problemele gastrointestinale. Stimulează pofta de mâncare și are efecte bune în tratarea crampelor stomacale. Nu uita să folosești și acest condiment în prepararea mâncărurilor și salatelor. Mai poți prepara și ceai dintr-o linguriță cu vârf de plantă uscată într-o cană de apă fierbinte. Se infuzează timp de un minut. Se strecoară și se bea cu inghițituri mici. Se poate folosi și sub formă de tinctură. Se iau 10-15 picături de câte două-trei ori pe zi.

Cum să nu mai ai probleme cu stomacul de Paști. Muștarul, recomandat în indigestie

Și muștarul (folosit cu măsură) este de folos pentru a contracara efectele meselor mult prea copioase. Muştarul alb stimulează secreţia gastrică, reduce colesterolul, are acţiune laxativă și normalizează tranzitul intestinal. Este recomandat în digestia lentă, indigestie, hipoaciditate, greaţă, balonări, dureri de burtă după servirea mesei, lipsa poftei de mâncare. Ajută la digerarea alimentelor grase sau bogate în calorii.

Citește și:

Sursa foto: 123rf.com

Loading...