Cum previi sau tratezi durerea de spate cauzată de statul prea mult la birou

Cum previi sau tratezi durerea de spate cauzată de statul prea mult la birou

Pare că nu e greu să stai la birou toată ziua, dar spatele tău are de suferit. Chiar dacă nu ai un serviciu care te solicită fizic, poți avea dureri de gât și umeri. Află cum previi sau tratezi durerea de spate cauzată de statul prea mult la birou.

Este foarte frecvent ca durerile cronice ale umerilor să se dezvolte datorită mișcărilor repetitive sau al statului în poziții incomode. Când faci activități repetitive, acestea pot să-ți tină muschii și tendoanele din partea superioară a corpului prea mult în încordare. Treptat, apare durerea de umeri. Alte cauze ale durerii de spate legate de locul de muncă includ poziții incomode, folosirea mouse-ului la computer, lucrul cu brațele deasupra umărului, forța sau presiunea pe umeri (chiar și în cantități mici), și expunerea la temperaturi extreme. Mai mult decât atât, un mediu de lucru sedentar îți poate slăbi mușchii și poate duce la durere cronică. De aceea, învață să previi sau tratezi durerea de spate cauzată de statul prea mult la birou. Cu mici schimbări, poți preveni sau reduce durerea.

Cum previi sau tratezi durerea de spate cauzată de statul prea mult la birou: adoptă o poziție corectă

Când petreci cea mai mare parte a timpului așezată la birou, este important să ai o poziție corectă. Te va ajuta mult în reducerea presiunii pe zona umărului și a gâtului, prevenind astfel durerea de spate.

Pentru a menține poziția corectă de ședere:

  • Picioarele ar trebui să fie plantate ferm și plat pe podea sau pe un scăunel.
    Coapsele trebuie să fie paralele cu solul.
    Partea inferioară a coloanei ar trebui să aibă un sprijin bun.
    Coatele ar trebui să fie sprijinite și apropiate de corp.
    Încheieturile și mâinile trebuie să fie în linie cu antebrațele.
    Umerii trebuie să fie relaxați.

Citește și: Ghid de prevenție pentru durerile de spate ale copiilor

Cum previi sau tratezi durerea de spate cauzată de statul prea mult la birou: Mișcă-te frecvent

Când lucrezi la birou, ar trebui, la modul ideal să te ridici să să faci o mică plimbare din jumătate în jumătate de oră. Poți să iei o pauză în aer liber, să-ți iei o cafea, un pahar cu apă sau să mergi până la baie. Poți măcar să te ridici și să te miști timp de câteva secunde. Statul în aceeași poziție pentru o perioadă lungă de timp poate provoca tensionarea gâtului, a spatelui și a umerilor.

Cum previi sau tratezi durerea de spate cauzată de statul prea mult la birou: Utilizează căști de telefon

Dacă vorbești mult la telefon, folosește căști. Telefoanele provoacă adesea probleme la umăr atunci când sunt ținute între obraz și umăr, iar persoana continuă să tasteze la computer.

Cum previi sau tratezi durerea de spate cauzată de statul prea mult la birou: Combate stresul

Stresul de la locul de muncă nu provoacă doar dureri de cap, ci și de spate și umeri. Indiferent dacă ești la birou sau nu, asigură-te că reduci cât mai mult nivelul de stres.

Pentru a controla stresul, încearcă să reduci volumul de muncă prin menținerea lucrului la zi, fără amânarea lui până în pragul deadline-ului.

Din când în când, poți practica exerciții de respirație sau relaxare pentru a-ți liniști mintea și corpul, astfel încât să nu fii tensionată. Poate ajuta și ascultarea unei muzici liniștitoare în timpul lucrului.

Citește și:

Sursa foto: 123rf.com