Cum previi arsurile solare prin metode naturale

Uleiul din nucă de cocos, excelent pentru ca să previi arsurile solare

Te bucuri din plin de vară, de soare, dar ai grijă să previi arsurile solare. Ele pot cauza, în timp, cancer de piele, dar și alte complicații. Nu este cazul să-ți strici vacanța și nici să te expui unui risc mare.

Cel mai bine este să previi arsurile solare și să nu ajungi să le tratezi. Nu te expune la soare între orele 11 și 16. Cea mai periculoasă este expunerea la mijlocul zilei, când razele soarelui cad perpedicular pe pământ. Atunci radiația UV este foarte puternică.

Citește și: Tot ce trebuie să știi despre produsele cu factor de protecție solară

Ai nevoie de vitamina D ca să previi arsurile solare

Un alt lucru important este să știi că soarele îți poate face și bine, așa că nu trebuie să-l eviți cu totul. Corpul are nevoie de vitamina D, care se sintetizează cel mai bine prin contactul cu razele sale. Aceasta permite corpului să extragă calciul din surse alimentare. Astfel, ajută la prevenirea osteoporozei și poate proteja împotriva unor forme de cancer, boli cardiovasculare, hipertensiune, diabet și tulburări autoimune. Este absolut esențială copiilor în creștere. Chiar dacă soarele ne ajută să producem mai multă vitamina D, pentru a te proteja de părțile negative ale expunerii la raze UV, ar trebui și să consumăm alimente bogate în vitamina D: ficat de cod, pește gras, unt sau lapte îmbogățit cu vitamina D. La indicația medicului, putem lua suplimente cu D3.

Ce trebuie să faci ca să previi arsurile solare:

– Atunci când soarele e puternic, stai la umbră;

– Poartă o pălărie cu boruri largi, din materiale naturale;

– Protejează-ți ochii cu ochelari de soare cu protecție anti UV;

– Acoperă-ți corpul cu haine albe din în sau bumbac;

– Folosește cremă cu protecție solară cel puțin 30 SPV între orele 10 și 17. Aplică crema cu 15-30 de minute înainte de expunerea la soare. După care reaplică la 15-30 de minute după ce ai ajuns la plajă. Reia după ce ai fost în apă sau ai transpirat.

Ce trebuie să mănânci ca să previi arsurile solare

Înainte de expunerea la soare, este bine să consumi grăsimi sănătoase: uleiuri naturale presate la rece, nuci, alune etc. Grăsimile ajută producerea de noi celule ale pielii care să protejeze și să înlocuiască pielea sensibilă care a fost expusă prea mult la soare. Deficiențele de minerale, cum sunt zincul și magneziul pot cauza fotosensibilitate și te pot expune mai ușor la arsuri. Carnea bio, mai ales ficatul și supele de carne te pot ajuta să-ți reglezi aportul acestor minerale.

Uleiul din nucă de cocos, excelent pentru a preveni arsurile solare

Uleiul din nucă de cocos este excelent și pentru a fi folosit în alimentație. Este excelent și pentru ten. Nu-l poți folosi în loc de loțiune anti UV ca să previi arsurile solare, dar va ajuta dacă-ți vei unge corpul cu acest ulei dimineața, înainte de a folosi crema de protecție solară. Îl mai poți folosi și seara la culcare. Conține numeroși antioxidanți excelenți pentru ten. Aceștia previn, dar și tratează efectele negative ale expunerii lungi la soare.

Antioxidanții, protecție naturală ca să previi arsurile solare

Astataxina este un antioxidant puternic care se găsește în anumite alge, dar și în somon, fructe de mare și krill. Această substanță are un efect protector asupra pielii. Mulți îl numesc 'protecție solară' internă. Mai multe studii clinice arată că este eficientă. În popor, se mai spune că este bine să mănânci pepene verde înainte sua după expunerea la soare. Chiar dacă nu este testat, conținutul bogat în apă te ajută să reziști mai bine zilelor caniculare și previne insolația, cauzată și de deshidratare. De asemenea, vitamina C este un antioxidant care contribuie la protejarea pielii.

Cum să previi arsurile solare la copii

Pentru a preveni arsurile solare, copiii sub 6 luni trebuie ţinuţi la umbră cât mai mult posibil. De la 6 luni la 2 ani, cel mic ar trebui să stea departe de soare de la ora 10 până la ora 15, interval în care razele sunt deosebit de puternice. Părinţii trebuie să se asigure că aplică protecţie solară cu spectru larg, cu dioxid de titan sau oxid de zinc şi, de preferat, cu un SPF de cel puţin 30. Pentru siguranţă este recomandată reaplicarea la fiecare una până la două ore sau chiar mai des, în cazul în care micuţul este activ sau transpiră. Bineînţeles că aceste recomandări sunt valabile şi în cazul copiilor mai mari. Pălăriile de soare pot feri copiii de toate vârstele de erupţii cutanate, deoarece acestea acoperă pielea şi de obicei au un factor de protecţie împotriva radiaţiilor ultraviolete (UPF) 50,' spune dr. Laurențiu Vladau.

Citește și:

Sursa foto: 123rf.com