Simptomele anxietății includ stările de teamă, de tensiune, de îngrijorare excesivă, de iritabilitate, de dificultate de concentrare, probleme de relaționare socială, palpitații de inimă, tensiune musculară și de tensiune în piept.

Pe lângă tratamentul convențional, care include terapia și medicamentele, nutriția poate ajuta câteodată mai mult decât cele amintite. Iată care sunt alimentele recomandate celor care sunt afectați de episoadele de anxietate și de depresie.

 

Nucile braziliene

Nucile braziliene conțin seleniu, care îmbunătățește dispoziția, reducând inflamația, lucru ce apare de obicei în cazul anxietatii.

Peștele gras

Somonul, macroul, sardinele, păstrăvul, heringul sunt bogate în omega 3, un acid gras care are o legătură strânsă cu funcțiile cognitive și cu sănătatea mentală.

Studiile recente arată că un consum crescut de acizi grași omega 6 și prea puțin din omega 3 poate crește riscul de a dezvolta tulburări de dispoziție – anxietate.

Recomandarea de consum este de două-trei porții de pește gras pe săptămână, iar somonul și sardinele sunt printre puținele alimente care conțin vitamina D. Deficitul de vitamina D este direct legat de oscilațiile de dispoziție și de anxietate.

Ouăle

Gălbenușurile de ou sunt o altă sursă bogată de vitamina D și de triptofan, un aminoacid care ajută la crearea serotoninei, un neurotransmițător care ajută la reglarea dispoziției, a somnului, a memoriei și a comportamentului. Serotonina îmbunătățește funcționarea creierului și atenuează episoadele de anxietate.

 Semințele de dovleac

Sunt o sursă de potasiu, care ajută la reglarea electroliților și a tensiunii sângelui. Alimentele bogate în potasiu, cum ar fi semințele de dovleac și bananele ajută la reducerea simptomelor de stres și de anxietate. De asemenea, semințele de dovleac conțin zinc, a cărui deficiență în organism duce la manifestări negative anxioase.

Opinia specialistului

Gianluca Mech, nutriționist

www.gianlucamech.ro

Din păcate, nu există o dietă anume care să ne scape de probleme precum depresia și anxietatea. Totuși, există alimente care au capacitatea de a îmbunătăți starea de spirit a unei persoane și un regim alimentar echilibrat poate fi benefic pe termen lung.

Consumul de alimente bogate în triptofan este de o importanță fundamentală pentru sănătate. Triptofanul este, de fapt, un aminoacid esențial care, prin urmare, nu este sintetizat de corpul uman și din acest motiv este necesară integrarea acestuia în dietă.

Deficitul de triptofan produce diverse probleme precum apatie, insomnie, leziuni ale pielii, creșterea în greutate și depresie”, declară specialistul. Principalele alimente bogate în triptofan sunt lactatele și brânzeturile, ouăle, crustaceele și peștele sunt, soia, tofu, fructele și legumele (mango, curmale, banane), cacaoa,  ciocolata.

 

Foto: Shutterstock