Dacă ești norocoasă și nu ai probleme cu greutatea, e posibil să fi perseverat și de una singură în aceste festinuri culinare. Problema nu e, până la urmă, legată de centimetri, kilograme și alte măsurători, ci de felul în care te simți, de nivelul de energie și vârsta ta metabolică. Dacă te simți fără energie, chiar dacă mănânci mult, cu siguranță faci ceva greșit. 

Prima măsură e să îți faci analizele și să consulți un specialist. Orice nutriționist și medic îți vor spune, poate, ceea ce nu vrei să auzi: că e timpul să procedezi într-un mod diferit, să deprinzi noi obiceiuri alimentare, să înveți să te hrănești, nu doar să mănânci. Aceste recomandări te pot ajuta în drumul către transformarea ta într-o persoană sănătoasă,  care va deborda de energie.

Mâncare gătită

Dacă până acum îți prăjeai în grabă ouă ochiuri și o bucată de friptură, mâncai cartofi prăjiți proveniți din supermarket, gata congelați și îți luai merdenele de la colț de stradă, încet vei fi nevoită să îți reorganizezi prioritățile, să ai mai multă grijă de tine și… să începi să gătești. 

Chiar dacă poate nu ai fi intuit, gătitul este o formă de terapie care îți poate aduce multe beneficii. O cercetare publicată în 2019 în Journal of Positive Psychology arată că oamenii care gătesc – fie că e vorba despre mâncăruri sofisticate sau simple – se simt mai relaxați și mai fericiți în fiecare zi. În plus, concentrarea și creativitatea sunt îmbunătățite semnificativ. 

Pentru a-ți fi mai ușor, începe să prepari mâncăruri la cuptor, evitând prăjelile și având astfel libertatea de a prepara în același timp legume gratinate și friptură sau pește. În orice caz, ai posibilitatea unei varietăți culinare. Primul pas e să nu faci rabat de la calitate când vine vorba atât despre ingrediente si vase, cât și despre cuptoare electrice eficiente. Poți începe cu ceva simplu, poate chiar o omletă cu cașcaval, spanac și ciuperci. Va ieși mult mai coaptă și mai pufoasă și, în plus, nu vei avea nevoie de niciun strop de ulei.

Fructe și legume

Poate până acum le-ai evitat, însă consumul de fructe și legume te va ajuta să te vitaminizezi, să ai o digestie foarte ușoară și chiar să slăbești, dacă e nevoie. În plus, pielea ta va fi asemănătoare celei a unui bebeluș, iar cutele fine se vor estompa. Dacă îți este greu să le consumi crude, încearcă să folosești legumele în cât mai multe supe, garnituri și ciorbe, precum și în salate asortate. 

Cât despre fructe, încearcă să le consumi în prima parte a zilei sau ca gustare între mese, însă niciodată imediat după prânz sau cină. O altă variantă ar fi să bei sucuri naturale în fiecare zi, pe internet vei găsi foarte multe combinații și sfaturi. Nu trebuie să fii raw vegan pentru a te răsfăța cu un pahar de suc de portocale, grepfruit și sfeclă roșie. 

Hidratare

Cu siguranță, știi că organismul este alcătuit din apă în procent de circa 66%. Oasele tale au în compoziție 22% apă, mușchii 76%, iar sângele 83%.  Așadar, hidratarea corespunzătoare face mai mult decât să țină de sete, iar corpul tău are nevoie de apă, mai mult decât de orice altceva. Corpul poate rezistă pâna la șase saptamâni fără mâncare, însă nici măcar una fără lichide. Nu trebuie să treacă nicio zi în care să nu consumi minimum doi litri de apă, pentru a funcționa în parametri optimi. Apa nu doar că ajută sistemul digestiv, dar are efecte benefice asupra fiecărei celule în parte și contribuie la reglarea temperaturii corpului. În plus, inhibă de multe ori senzația de foame și ajută la transformarea mâncării în energie.

Dacă sănătatea a fost pe lista ta de rezoluții în acest an, chiar dacă nu ai început să mănânci sănătos de la 1 ianuarie, iar de Blue Moday, cea mai deprimantă zi din 2020, ai mâncat dulciuri și ai băut, nu e târziu nici acum să începi să faci schimbări pozitive în viața ta. În plus, încearcă să faci cât mai multă mișcare, iar dacă nu ești adepta mersului la sală, poți să faci plimbări lungi și alergare ușoară.

Sursă foto: unsplash.com, pexels.com

(P) Material publicitar realizat in colaborare cu Beko