Cum pot afecta banalele treburi casnice coloana vertebrala

Cum pot afecta banalele treburi casnice coloana vertebrala

Timpul liber petrecut acasa este intotdeauna un bun prilej pentru a mai face una alta. Insa de fiecare data cand iti mai gasesti cate ceva de lucru prin propria gospodarie, afla ca iti poti expune coloana vertebrala la anumite riscuri, mai mari sau mai mici. Fie ca stergi praful sau ca muti cateva cutii dintr-o parte in alta, greutatile prea mari sau pozitia incorecta a spatelui iti pot afecta anumite zone ale coloanei.

Poate pot parea banale aceste activitati pe care te-ai obisnuit sa le prestezi in zilele tale libere, sau chiar si dupa munca. Insa ele pot fi un adevarat pericol pentru sanatatea coloanei tale vertebrale. Iata care sunt cele mai intalnite activitati casnice pentru cauzarea acestor afectiuni:

Ridicarea unor greutati prea mari

Este poate cea mai des intalnita modalitate prin care iti poti leza coloana vertebrala, chiar in confortul casei tale. Ca trebuie sa ridici un colt de pat, pentru a mai da cu aspiratorul si acolo, sau ca ai de dus niste lazi grele la masina, spatele tau poate resimti din plin acest efort. Nu castigi nimic daca incerci sa faci mai putine drumuri, iar pentru asta alegi sa cari mai multe lucruri in acelasi timp.

Fa mai degraba mai multa miscare, carand mai putine kilograme la o tura. Sau daca trebuie sa muti un corp greu de mobilier, munca in doi sau in trei este mult mai benefica pentru coloana ta vertebrala. Daca nu ai ajutor, incearca pe cat de mult posibil sa tii spatele drept, atunci cand te pregatesti sa ridici respectiva greutate, sau alege varianta impinsului in locul ridicatului. Mai degraba sa zgarii putin podeaua, decat sa ramai cu o durere groaznica de spate.

Statul prea mult pe scaun

Lista cu treburile casnice pe care le poti face stand pe scaun, pentru o perioada lunga de timp, este mare. Tine cont totusi de faptul ca dupa o perioada mai mare de o ora, petrecuta intr-o astfel de pozitie, portiunea lombara a coloanei devine rigida. Spatele indoit sau structura nefavorabila a scaunului pot duce la afectiuni serioase, precum cifoza sau lordoza.

Spatele tau trebuie sa fie mereu intr-o pozitie dreapta, cu soldurile aproape de spatar, iar talpile lipite de podea. Pentru a evita durerile de spate, iti poti cumpara simplu si rapid o orteza pentru coloana vertebrala, ce va corecta pozitia acesteia si va stimula muschii spatelui.

Activitatile ce necesita aplecarea

Sunt foarte multe momente in care trebuie sa te apleci, atunci cand faci curatenie generala, iar coloana ta vertebrala nu este ferita deloc de aceste socuri. De aceea, incearca sa folosesti pe cat de mult poti mopul si matura, aceste extensii foarte bune ale mainilor tale. Acestea iti permit sa ai pozitie dreapta a coloanei si sa eviti durerile ce intervin la nivelul zonei lombare.

Daca nu ajungi in acele colturi de casa decat dintr-o pozitie aplecata, incearca sa te lasi pe vine pe cat de mult posibil. Si mai important decat atat, nu efectua prea multe ridicari, ci rezolva cat mai bine treaba din acea pozitie. Daca speli ceva de mana, evita sa stai foarte mult intr-o pozitie gresita a spatelui, deoarece vei resimti dureri in zona mediana a coloanei vertebrale.

Tine totusi cont de faptul ca timpul isi pune amprenta asupra coloanei tale vertebrale, iar durerile de spate sau afectiunile mult mai grave te pot pune in imposibilitatea de a mai trebalui prin casa, asa cum ti-ai dori. De aceea, incearca sa eviti sau sa schimbi pe cat de mult posibil acele activitati deloc benefice pentru sanatatea spatelui tau.