Cum îți păstrezi sănătatea când temperaturile sunt scăzute

Cum îți păstrezi sănătatea când temperaturile sunt scăzute: apelează la această băutură vindecătoare

Vremea rece poate aduce cu sine numeroase afecțiuni. Află cum îți păstrezi sănătatea când temperaturile sunt scăzute. Nu este greu, dar este nevoie să faci anumite lucruri sau chiar să schimbi anumite obiceiuri.

Cum îți păstrezi sănătatea când temperaturile sunt scăzute: folosește busuioc în mâncare

Este important să-ți consolidezi sistemul imunitar, mai ales că este și o epidemie de gripă. În medicina tradițională, busuiocul era folosit împotriva guturaiului, bronșitei acute și cronice, pentru stimularea digestiei, ca antiseptic pulmonar, antifungic și ferbifug. Se poate consuma ca atare, proaspăt sau uscat, în mâncăruri și salate. Îl mai poți folosi sub formă de infuzie (una-două lingurițe de frunze uscate sau proaspete la o cană de apă).

Vezi ce alte condimente îți sunt utile pentru sănătate!

 

Cum îți păstrezi sănătatea când temperaturile sunt scăzute: stimulează-ți imunitatea cu cătină

Fructele de cătină conțin o concentrație foarte mare de vitamina C. Sunt și o sursă importantă de antioxidanți, vitamina E, acid folic și calciu, magneziu și potasiu. Toate aceste ingrediente le fac o armă redutabilă care te va ajuta să treci mai bine peste ultima răbufnire a iernii. Poți folosi tinctură sau ulei extrase din această plantă. Este indicată o cură de trei săptămâni cu tinctură de cătină, după care se fac două săptămâni de pauză. Apoi, se poate relua. Din uleiul de cătină se iau câte 20 de picături de trei ori pe zi. Siropul de cătină este şi el foarte eficient în prevenirea gripei. Poate fi băut diluat cu apă, după gust, de două ori pe zi, dimineaţa şi la prânz. Seara, este contraindicat pentru că poate provoca insomnii.

Piele perfectă în sezonul rece? Iată cum trebuie să te îngrijești zilnic

Cum îți păstrezi sănătatea când temperaturile sunt scăzute: apelează la această băutură vindecătoare

Dacă simți că ai un început de răceală, fă-ți un ceai de scorțișoară și ghimbir.

Scorțișoara ajută la ameliorarea durerilor de cap și poate stabiliza nivelul glicemiei. Ghimbir are proprietati antiinflamatorii și febrifuge. Ceaiul nu e greu de preparat.

Pune 3-4 felii de ghimbir într-un ceainic cu apă clocotită și un vârf de cuțit de scorțișoară. După ce s-a mai răcit, adaugă lămâie și zahăr brun. Lasă să stea 5 minute, după care îl poți bea.

5 minute de sport pe zi te pot ajuta să-ți menții silueta? Ce spun specialiștii

Nu uita:

Pentru ca să-ți păstrezi sănătatea când temperaturile sunt scăzute:

  • Fă în fiecare zi o jumătate de oră de mișcare.
  • Ieși afară îmbrăcată adecvat, nici prea gros, dar nici prea subțire.
  • Nu consuma băuturi alcoolice atunci când ieși în frig. Nu dau decât iluzia că te încălzești. Ajungi mai ușor la hipotermie atunci când le consumi.
  • Mănâncă suficiente fructe și legume.

Citește și:

Sursa foto: 123rf.com