Supermarketurile profită de slăbiciunea fiecăruia dintre noi și ne atrag să cumpărăm mai mult decât avem nevoie. Într-un mod subtil, ele folosesc muzica, sunetele, culorile, mirosurile îmbietoare de mâncare și multe alte trucuri pentru a ne face să scoatem mai mulți bani din buzunar. Iată câteva sfaturi care te vor ajuta să îți păzești mai bine bugetul când tentațiile sunt mari.

Pâinea și dulciurile sunt așezate la intrare să te îmbie

Ce poate fi mai plăcut decât mirosul de pâine proaspătă care te face să poftești la tot felul de bunătăți și îți trezește senzația de foame. Nu întâmplător cuptoarele și raioanele de pâine sunt așezate la intrare, alături de produsele de patiserie.

Lactatele sunt mult mai în spate

Studiile sociale au arătat că peste 90% dintre clienții unui supermarket cumpără lapte și produse lactate. Fiind produse atât de căutate, acestea sunt întotdeauna așezate în zona din spate, obligând clienții să parcurgă tot raionul de alimente pentru a ajunge la ce doresc. Pe drum, sigur vei mai fi tentat să cumperi mezeluri, legume, fructe sau pește, chiar dacă nu erau pe listă.

Produsele ieftine sunt întotdeauna pe rafturile de jos

Pe rafturi, la nivelul ochilor, supermarketurile pun produse de brand și produse pentru care producătorii plătesc o taxă specială. Produsele mai ieftine, dar la fel de bune, cărora nu le face nimeni reclamă, sau produsele vrac se găsesc întotdeauna pe rafturile de jos. Pe rafturile de sus sunt produsele de lux, care au mai puțini clienți.

Spațiile mari dintre rafturi te fac să zăbovești mai mult

Într-un magazin mic și înghesuit, nimeni nu petrece prea mult timp. Toată lumea cumpără doar ce are nevoie și pleacă. Dar supermarketurile au spații generoase între rafturi, să te facă să petreci mai mult timp căutând diverse produse.

Coșurile de cumpărături tot mai mari

Unele supermaketuri au renunțat la coșurile mici, pe care le ții în mână, și îți oferă doar coșuri pe roți, foarte mari, ca să le umpli. Nu te duci în supermaket să cumperi doar pâine și lapte. În coș, pentru că e mare și ai mult spațiu, sigur mai adaugi și alte produse.

Ofertele și produsele scumpe

Cumpărătorii sunt tentați întotdeauna de promoții și de produsele care se vând la bax. Unele promoții sunt reale și binevenite, dar unele sunt înșelătoare. O reducere de numai 10% nu reprezintă cine știe ce avantaj sau un bax de șase produse, mai ieftine cu 10 bani, nu este o promoție reală. Atenție la prețuri și la calitate! De multe ori, produsele la ofertă sunt așezate lângă altele mai scumpe, pentru a te face să le compari și să cumperi.

Muzica îmbietoare, culorile și supermarketurile

În supermarketuri, muzica trebuie să fie lentă și plăcută, să te facă să petreci cât mai mult timp printre raioane. O muzică agresivă și prea tare te va determina să pleci mai repede și să cumperi mai puțin.

Culoarea galbenă te binedispune și te atrage să te uiți la produse pe care de obicei nu le cumperi. Culoarea albastră te calmează și te face să zăbovești printre oferte. Supermaketurile folosesc nuanțele și culorile după un cod secret, care atrage cumpărătorii. Produsele premium sunt roșii sau negre, culori care sugerează calitatea. De obicei, sunt produse mai scumpe, chiar dacă nu sunt de calitate. Verdele înseamnă proaspăt, sănătos și bun, iar portocaliu îți dă senzația de satisfacție. Abastrul nu doar că atrage, dar produsul respectiv îți rămâne multă vreme în memorie și îl mai cumperi și data viitoare.

sursa foto: 123rf.com