Cum îți menții echilibrul hormonal. E atât de simplu!

cum îți menții echilibrul hormonal prin sport

Infertilitate, dureri menstruale, sindrom premenstrual, oboseala cronică… Sunt doar câteva probleme pe care afecțiunile endocrine le pot da. Află cum îți menții echilibrul hormonal prin metode naturale.

Pentru ca să-ți menții echilibrul hormonal ar trebui să elimini produsele toxice pe care le folosești – produse de curățat casa sau cosmetice. Evită produsele care conțin DEA, parabeni, propylene glycol și sodium lauryl sulfate. O alternativă sunt produsele naturale din ingrediente cum ar fi uleiurile esențiale, uleiul din nucă de cocoș, unt de shea și uleiu de ricin.

Vezi cum te poți demachia cu 6 ingrediente naturale

Află câteva  soluții naturale pentru curățarea mobilei și a podelei

Cum îți menții echilibrul hormonal. Renunță la recipientele din materiale periculoase

Nu mai folosi recipiente de plastic care conțin BPA și recipientele din aluminiu. Înlocuiește-le cu recipiente din sticlă, inox, fontă sau ceramică. Această schimbare poate diminua radical numărul de chimicale dăunătoare pe care le ingerezi prin mâncare și băutură.

Cum îți menții echilibrul hormonal. Fă mișcare

Una dintre cele mai bune activități fizice pentru menținerea echilibrului hormonal este alternarea exercițiilor de intensitate mare, cu cele ușoare. Mișcarea este, în general, un bun mod de menține sănătatea sistemului endocrin pentru că reduce inflamațiile. Te ajută să-ți menții o greutate normală, să scapi de stres. Îți reglează pofta de mâncare și să dormi mai bine.

În plus, sportul face să regleze producția de hormoni: endorfinele (hormonii fericirii), testosteronul, hormonii de creștere sau insulina. Exercițiul fizic întărește sistemul imunitar.

Persoanele care suferă de dezechilibre hormonale ar trebui să aibă grijă atunci când fac sport. Nu ar trebui să facă nici prea mult exercițiu fizic care presupune efort intens. Acesta nu ar trebui să depășească 20 de minute de trei ori pe săptămână. În schimb, efortul ușor este indicat. De exemplu, pot merge pe jos cel puțin o jumătate de oră pe zi.

Cum îți menții echilibrul hormonal. Mai puțin stres, mai multă odihnă

Dacă nu dormi 7-8 ore pe noapte, nu poți menține echilibrul hormonal. Există și persoane care pot fi sănătoase și fără să doarmă atât, dar regula este să te odihnești suficient. Prea puțin somn perturbă ritmul circadian și poate provoca dezechilibre hormonale. În plus, în caz de stres se activează cortizolul. Acesta este reglat în perioada miezului nopții. Persoanele care nu dorm la această oră au un nivel crescut de cortizol și rezistă mai greu la stres.

Citește și:

Loading...