Cum îți protejezi familia de virozele de iarnă. 5 sfaturi esențiale pentru sănătatea voastră

Cum îți protejezi familia de virozele de iarnă. 5 sfaturi esențiale pentru sănătatea voastră

Ne îmbolnăvim mai repede în sezonul rece, când apar cel mai des epidemii de gripă sau viroze care ne pun la pat cel puțin câteva zile. De multe ori, tratamentul nu face decât să amelioreze simptomele și nu putem decât să ducem o gripă pe picioare.

Există două motive principale pentru care suntem mai vulnerabili în fața acestor boli iarna. Un studiu al Universității Yale a arătat că, la temperaturi scăzute, virușii care provoacă virozele sau gripa se multiplică mai rapid. Pe de altă parte, faptul că petrecem foarte mult timp în spații închise, unde aerul nu este proaspăt, favorizează răspândirea virusurilor. Dacă vrei să eviți virozele și gripa pe viitor, iată câteva sfaturi utile care te vor ajuta să te protejezi mai bine:

Evită persoanele bolnave

Încearcă să te menții la distanță de persoanele care sunt deja bolnave sau să te protejezi cu ajutorul unei măști, mai ales la locul de muncă. Un studiu a arătat că una din șapte persoane merg la serviciu chiar și atunci când sunt răcite, deși știu că pot răspândi virusul și colegilor. „Nimeni nu vrea să fie privit cu ochi răi pentru că și-a luat concediu medical, însă din punct de vedere medical, există riscul de a-i contagia și pe colegi cu virusul. Este mai bine să stai acasă până te faci bine, decât să îmbolnăvești tot biroul”, spune profesorul doctor John Oxford, de la Școala de Medicină „Queen Mary” din Marea Britanie.

Împrospătează și purifică aerul din locuință

Atunci când petrecem mult timp într-un spațiu închis, riscul să ne îmbolnăvim este mai mare. Cel mai bun lucru pe care îl poți face este să aerisești casa de cel puțin două ori pe zi, deschizând larg ferestrele, întrucât astfel vei favoriza recircularea aerului din locuința ta. Iar dacă vrei un aer purificat, lipsit de particule de praf, de alergeni, bacterii sau virusuri poți opta pentru un astfel de aparat performant, care crește calitatea aerului din locuință în doar câteva minute. După cum vezi, acest aparat este extrem de util pentru sănătatea oricărei familii și pentru cei care vor să respire un aer mai curat și lipsit de poluare.

Spală-te frecvent pe mâini

Mâinile sunt cele prin care se răspândesc cel mai ușor virusurile, pe timpul iernii. Medicii ne recomandă să ne spălăm de două ori mai des pe mâini, mai ales dacă avem slujbe care presupun întâlniri cu mai multe persoane cu care dăm mâna. De asemenea, de fiecare dată când punem mâna pe obiecte atinse de multe persoane, așa cum sunt butoanele liftului, barele de susținere din mijloacele de transport în comun, balustradele sau clanțele ușilor, putem foarte ușor să intrăm în contact cu microbi sau viruși. Ai grijă să te speli pe mâini cât mai des, cu săpun și apă caldă, nu rece, întrucât aceasta este mai eficientă la îndepărtarea microorganismelor periculoase pentru sănătatea noastră.

Consumă mai multe lichide calde

Hidratarea este la fel de importantă și pe parcursul iernii, dacă vrem să avem o imunitate de fier, care să țină la distanță virusurile și bacteriile. Un studiu recent a descoperit că atunci când consumăm lichide calde, precum ceaiuri sau supe, simptomele gripelor și virozelor se reduc, dispare congestia nazală și este favorizată desfundarea sinusurilor.

Evită în schimb mâncărurile și băuturile foarte reci și alege să bei apă caldă infuzată cu ghimbir sau lămâie, bogate în vitamina C, care ne susține sistemul imunitar și ne întărește organismul. Scorțișoara, piperul negru, chimenul sau cuișoarele sunt alte condimente cu beneficii asupra sănătății, pe care le poți adăuga în băuturile calde pentru un plus de savoare.

Odihnește-te suficient

Schimbarea anotimpurilor ne poate afecta ritmul circadian, ceea ce înseamnă că vom dormi mai puțin sau mai agitat, iar calitatea odihnei nu va fi la fel de bună ca în restul anului. Din acest motiv, în zilele de iarnă ne simțim mai lipsiți de energie și avem tendința să fim mai sedentari.

Nu te lăsa însă păcălită de oboseală și încearcă să rămâi cât se poate de activă pe timpul zilei și să dormi cel puțin șapte ore pe timpul nopții. Suplimentele de vitamina D îți pot ajuta organismul în lunile de iarnă și te pot ajuta să adormi mai ușor, în timp ce o baie caldă înainte de culcare va fi garanția că te vei odihni mai bine.

Sursă foto: Shutterstock/Copyright:Rido

(P) Material publicitar realizat in colaborare cu Philips