Cum îți crești șansele de a rămâne însărcinată. 5 sfaturi utile (PUBLICITATE)

Cum îți crești șansele de a rămâne însărcinată. 5 sfaturi utile (PUBLICITATE)

Dacă ai hotărât că vrei să aduci pe lume un copil, este bine să știi că a rămâne însărcinată nu este un joc de noroc. Dimpotrivă, ai un control destul de mare asupra procesului prin schimbarea unor factori ce țin atât de starea fizică, cât și cea psihică.

Îți explicăm mai jos care sunt pașii pe care trebuie să îi urmezi dacă vrei să îți crești șansele de a rămâne însărcinată. Aceste sfaturi te îndeamnă să duci un stil de viață sănătos, astfel încât și copilul tău să aibă un start bun în viață.

1. Programează o vizită la medic

Primul pas pe care trebuie să îl faci înainte să încerci să rămâi însărcinată este să mergi la medic. Acesta îți va recomanda o serie de analize de bază (colesterol, anemie, glicemie) ca să se asigure că ești sănătoasă și pregătită să aduci pe lume un copil.

Este important să fii sinceră cu doctorul, atât despre problemele de sănătate actuale, cât și despre cele pe care le-ai avut în trecut sau și cazurile de boală care există în familia ta. Astfel, medicul va fi capabil să te ajute să ai o sarcină ușoară și sănătoasă. Mai mult, dacă în trecut ai avut contact sexual neprotejat, e important să îți faci analize și pentru boli cu transmitere sexuală, mai ales că multe dintre acestea nu au simptome.

2. Află care este perioada de fertilitate

Îți poți crește șansele de a rămâne însărcinată dacă știi când este perioada de fertilitate. Dacă ai ciclu menstrual regulat, durata acestuia este de 28 de zile, iar ovulația apare din a 14-a zi: când un ovul este eliberat și este pregătit pentru a fi fertilizat.

Mai poți identifica perioada în care este recomandat să ai contact sexual pentru a rămâne însărcinată și după semnele pe care ți le oferă corpul tău: mucusul cervical este produs în cantitate mai mare, sânii pot fi sensibili la atingere, balonare și chiar dureri în zona inferioară a abdomenului.

3. Menține o greutate optimă

Greutatea îți influențează șansele de a rămâne însărcinată, conform The National Institute for Health and Care Excellence, care evaluează starea de sănătate în funcție de Body Mass Index(BMI). Dacă vrei să îți calculezi BMI-ul, folosește această formulă:

BMI = Greutatea(kg)/[înălțimea(m)]2

Este indicat să ai o valoare a indicelui BMI între 20 și 25 pentru a crește șansele unei sarcini sănătoase. Dacă valoarea indicelui este peste 30, înseamnă că ai prea multe kilograme în plus, care pot crește riscul de apariție asindromului ovarelor polichistice și astfel îți va fi mai greu să rămâi însărcinată. Dacă valoarea este sub 19, ești subponderală și riști să ai probleme hormonale, care, de asemenea, te vor împiedica să rămâi însărcinată.

4. Scapă de stres

Stresul provocat de muncă, probleme din viața personală și chiar de încercarea de a face un copil îți poate scădea șansele de a rămâne însărcinată, susține un studiu publicat pe National Institutes of Health.

Pentru a avea șanse mai mari de a face un copil este important să găsești diverse metode prin care să te relaxezi. Încearcă forme mai puțin solicitante de mișcare, precum yoga, meditație, masaj sau orice activitate care te face să uiți de problemele de zi cu zi.

5. Stabilește un program de exerciții

Mișcarea este foarte importantă pentru funcționarea optimă a organismului și pentru a-ți păstra o stare bună de sănătate. Însă, conform unui studiu publicat de Fertility and Sterility, este foarte important să alegi tipul de exerciții potrivite, de preferat cu un grad de dificultate mediu spre ușor.

Astfel, două ore de yoga sau înot pe săptămână te vor ajuta să te relaxezi și să fii în formă, dar cinci ore pe săptămână în care alergi, ridici greutăți sau faci antrenamente High Intensity Interval Training (HIIT) îți pot scădea nivelul de fertilitate.

Primul pas pe care trebuie să îl faci când îți dorești să rămâi însărcinată este să consulți un medic. Mai apoi, este bine să îți cunoști corpul, mai exact perioada de fertilitate și să încerci să te relaxezi cât mai mult, mai ales că stresul are un impact semnificativ asupra sănătății tale.

Sursă foto: Shutterstock

Loading...