Cum să-ți îmbunătățești concentrarea

Femeie care practică meditația sau cum să-ți îmbunătățești concentrarea prin practicarea meditației

Cum să-ți îmbunătățești concentrarea este un aspect extrem de important mai ales în lumea modernă, în care atenția îți e mereu distrasă și ai o multitudine de sarcini și responsabilități de îndeplinit. Nu poți să te închizi singur într-o încăpere unde să nu te întrerupă nimeni până nu termini ce ai de făcut. Prin urmare, trebuie să găsești o soluție pentru a te putea concentra, ignorând pe cât posibil bruiajul din exterior.

Află cum să-ți îmbunătățești concentrarea

Concentrarea este capacitatea de a alege căror lucruri să le acorzi atenție și pe care să le ignori. Concentrarea reprezintă un aspect fundamental al vieții noastre pe toate planurile, fie că vorbim de cel social, profesional sau de viața de familie. Dacă nu te poți concentra atunci când conduci, șofatul devine o activitate periculoasă. Dacă nu reușești să acorzi atenția adecvată unui proiect, nu vei performa bine la muncă. În lumea actuală în care totul se desfășoară în viteză, axată pe performanță, cu mulți stimuli senzoriali care ne reclamă constant atenția, capacitatea de concentrare este esențială.

Menține-ți calmul în situațiile tensionate

Presiunea de la muncă sau situațiile dificile din familie ne fac să ne confruntăm cu diferite grade de stres. Reacția la stres este una instinctivă. Strămoșii noștri reacționau în fața unui pericol printr-un răspuns de genul „luptă sau fugi'. Acest instinct este util pentru că ne ajută să supraviețuim. Problema este că o stare prelungită de acest tip conduce la extenuare. Aceasta la rândul ei poate duce la dureri de cap, slăbirea imunității, depresie. Stresul determină corpul să intre într-o stare „alterată' de conștiință. Stresul poate avea un impact negativ asupra sănătății deoarece corpul este mai puțin capabil să se lupte cu îmbolnăvirile pentru că resursele sale au fost dirijate spre combaterea stresului mai degrabă decât pe menținerea rezistenței sistemului imunitar. Stresul conduce inevitabil și la slăbirea capacității de concentrare. E important să rămâi calm chiar și în situații tensionate, chiar dacă nu este ușor. Doar în acest mod, vei rezolva adecvat problemele și vei putea combate stresul cu succes.

Practică meditația

Una dintre modalitățile cele mai indicate pentru a-ți îmbunătăți concentrarea este de a medita. Există diverse tipuri de meditație. Poți găsi filmulețe pe YouTube care îți arată cum o poți practica sau te duci duce la clase de meditație. Atunci când îți antrenezi mintea să nu se gândească la nimic sau să se concentreze asupra unei singure mantre, îți înveți creierul să nu se mai lase bruiat de stimulii din exterior. Acesta este un mod foarte eficient prin care poți descoperi cum să-ți îmbunătățești rapid concentrarea.

Învață să prioritizezi

Adesea, ne simțim copleșiți pentru că avem prea multe lucruri de făcut în fiecare zi. Lista de sarcini crește de la oră la oră și îți e greu să te concentrezi pe o sarcină fără să te gândești și la nenumăratele alte lucruri pe care le mai ai de făcut. Stabilirea priorităților poate elimina acest factor de stres. Alege cele mai importante sau mai urgente sarcini sau responsabilități. Poate fi vorba de mersul la cumpărături, de finalizarea unui proiect sau de luatul copiilor de la școală. Astfel, vei putea tăia de pe listă rând pe rând din îndatoriri și vei simți că deții mai mult control asupra lucrurilor. Cum să-ți îmbunătățești concentrarea poate însemna pur și simplu întocmirea unei liste detaliate de sarcini aranjate în ordinea importanței lor. Datorită ei, mintea ta se va simți mai liberă și mai capabilă să facă față cu succes obligațiilor zilnice.

Apelează la exerciții de concentrare

Există mai multe exerciții simple care îți pot spori puterea de concentrare. Le poți găsi pe internet și majoritatea reclamă doar câteva minute din timpul tău zilnic. Antrenarea creierului să funcționeze mai eficient este la fel cu cea a corpului tău: nu vei vedea rezultate dacă nu depui efort regulat. Află cum să-ți îmbunătățești concentrarea cu ajutorul exercițiilor de concentrare și atenție. Exercițiile de concentrare te învață că nu te poți concentra asupra a două lucruri deodată pe care să le faci la fel de bine. E nevoie să faci lucrurile pe rând, să te concentrezi pe acțiunea prezentă și nu pe cele trecute sau viitoare, să faci alegerea corectă atunci când îți stabilești prioritățile.

Consumă alimente care îți stimulează activitatea mentală

Știm deja cu toții cât de important e ceea ce mâncăm. Dieta noastră are un efect și asupra capacității de concentrare. Alimentele cu un conținut ridicat de vitamine, minerale și antioxidanți stimulează imunitatea și activitatea nervoasă. Vrei să-ți crești concentrarea? Evită produsele alimentare cu grăsimi saturate, zahăr, făină albă. Introdu în alimentația ta zilnică fulgi de ovăz, ouă, somon sau alt pește gras, fructe de pădure, ceai verde. Vei constata în scurt timp că mintea ta este mai alertă și reacționează mult mai bine la provocările din mediul exterior.

Foto: Pixabay