Cum faci sport în perioada menstruației

Cum faci sport în perioada menstruației

Exercițiile fizice fac bine corpului, chiar și în perioada menstruației. Poți evita primele 2-3 zile să depui un efort intens, însă poți apela la exerciții care nu te solicită prea mult următoarele zile. Iată ce este indicat să faci.

Sunt femei care la începutul menstruației nu se pot ridica din pat de dureri abdominale, crampe, stări proaste de dispoziție.

Din dorința de a înlătura aceste simptome este indicat să vizitați specialistul pentru a afla dacă sunt probleme mai serioase la mijloc.

Dar puteți apela și la practicarea unor exerciții fizice care să nu vă solicite extrem.

Alimentația din timpul menstruației

Cum te protejezi în perioada menstruației

Este bine să faci mișcare înainte și în timpul menstruației, căci are un impact pozitiv asupra sindromului premenstrual.

Multe femei care au făcut mișcare în timpul menstruației au avut dureri mai puține.

Acest lucru se datorează eliberării de endorfine ce ajută la ameliorarea durerilor și crampelor abdominale.

Mișcarea ajută și la scăderea depresiei, a stărilor proaste, reduce retenția de apă, te face să te simți mai bine fizic.

Cum să faci mișcare în timpul menstruației. Măsuri de protecție

1. Folosește o metodă de protecție potrivită

Cea mai mare temere a femeilor în această perioadă este faptul că se vor murdări.

Este adevărat că exercițiul fizic mărește cantitatea de flux sanguin, însă poți apela la măsuri de protecție adecvate.

Poți folosi tampoane interne sau cupe menstruale, pentru o mai bună protecție. Poți folosi și un tampon extern pentru o mai mare siguranță.

2. Folosește vestimentația adecvată

Nu folosi pantaloni scurți dacă ești la o sală publică. Cel mai indicat este să porți pantaloni de yoga sau ceva ușor.

3. Fă stretching

Exercițiile de stretching, de la începutul sesiunii, te vor ajuta la ameliorarea crampelor.

Încearcă poziții de yoga simple, precum cea a pisicii în care îți arcuiești spatele sau cu genunchii la piept, după terminarea ședinței de sport.

4. Hidratează-te

Este important să te hidratezi și în această perioadă, mai ales că faci și mișcare.

Bea apă înainte, în timpul și după sport, în acest fel vei preveni extenuarea și durerile de cap.

5. Alege exercițiile potrivite

Acestea nu trebuie să te extenueze și să te obosească maxim.

Plimbări

Poți alege plimbările lungi, vei arde calorii, vei mai slăbi, te vei tonifia și vei ameliora durerile de burtă.

Alergarea ușoară este recomandată în locul sprintului. Acest tip de mișcare va ajuta la eliberarea de endorfine.

Yoga și aerobic

Yoga este un alt exercițiu pe care îl poți face în perioada menstruației.

Aerobicul ușor te poate ajuta să te simți mai bine. Poate fi făcut și acasă dacă ai puțin spațiu de mișcare.

Dansul

Un antrenament care te va binedispune și te va face să arzi ceva calorii.

Poți merge la un curs de dans sau îl poți practica acasă după fel și fel de filmulețe online.

Elimină mirosul intim cu ajutorul remediilor naturiste

Planking

Acest exercițiu presupune să stai paralel cu solul, sprijinită pe coate și vârfurile picioarelor.

O serie de mușchi sunt folosiți la acest exercițiu ce pare simplu, dar este exterm de antrenant și eficient.

Este ideal pentru fese, picioare, spate, abdomen.

Stai în această poziție cât poți, faci pauză, apoi reiei exercițiul.

Pentru o mai mare complexitate, te poți ridica pe câte o mână alternativ, revenind la poziția inițială.

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto