Cum evităm supraalimentarea de Sărbători?

supraalimentarea sarbatori

Sărbătorile nu sunt numai  perioada plăcută din an pe care o petrecem alături de familie, ci reprezintă pentru mulți si o perioadă de stres, deoarece mesele bogate ne îmbie și, de multe ori, ajungem să facem excese alimentare, poate fără să ne dăm seama.

Iată cum putem evita supraalimentarea din perioada sărbătorilor de iarnă.

 

Încearcă să ai o alimentație normală în perioada premergătoare Sărbătorilor:

 

Mulți dintre noi anticipează perioada meselor bogate de Crăciun și de Revelion cu o dietă mai restrictivă, pentru a face loc preparatelor traditionale, majoritatea hipercalorice. Totuși, trebuie reținut faptul că o abstinență alimentară accentuată va fi direct proporțională cu cantitatea de mâncare consumată la mesele festive. Cu cât ne abținem mai mult, cu atât vom consuma mai mult mai târziu, deoarece organismul va dori să recupereze perioada hipocalorică. Dacă nu te arunci înfometat în perioada care vine cu multe mese copioase, vei putea mânca normal.

Respectă numărul de mese și de gustări zilnice atât înainte de sărbători, cât și pe parcursul acestora

 

Planifică-ți meniul de Sărbători

 

Înfruptă-te din meniul tradițional, dar controlează cantitatea și ai grijă să existe un echilibru la mese. Porțiile tale ar trebui să conțină proteine, legume, lactate, grăsimi și carbohidrați în cantități mici. Ai voie si un desert, dar, de asemenea, în porție mică.

 

Nu merge pe principiul Totul sau nimic

 

Îți propui să nu te atingi de nimic de pe masa de sărbători, dar tentația va fi mare și majoritatea își încalcă promisiunile și ajung să facă excese. Sărbătorile nu înseamnă supraalimentare, dar nici post negru.

 

Amintește-ți că poți mânca oricând preparatele tradiționale

 

Da, e adevarat, nimic nu se compară cu mâncarea ca la mama acasă, dar nimic nu te împiedicaă să consumi pe tot parcursul anului preparatele care se gătesc în exces de Sărbători. N-au intrat zilele în sac. Împarte porțiile în cantități rezonabile pe parcursul mai multor zile, nu trebuie să mănânci totul deodată.

Studiază cu atenție mâncarea de pe masă și compune-ți meniul echilibrat: câte puțin din proteine, câte puțin din carbohidrați și consumă doar ce-ți pui o dată în farfurie. Astfel, deții mai ușor controlul a ceea ce mănânci. La fel și cu desertul. Alege doar un sortiment în cantitate mică. Limitează consumul de alcool și fă pauze la masă, nu mânca repede. E posibil să te saturi mai repede decât crezi.

Foto: Shutterstock