Dorina Avram, e-mail

 

Sfatul psihoterapeutului

 

În general, băieții de vârsta fiului dvs. sunt mai puțin responsabili și mai puțin conștiincioși decât fetele de aceeași vârstă. Să nu faceți greșeala de a-l compara obsesiv fie cu colegul x, fie cu y, pentru că va crește cu o structură de personalitate evitantă și ezitantă, incapabil să ia propriile decizii. Acceptați faptul că e nevoie de multă răbdare pentru a-l pune pe un făgaș și a-l încadra într-o rutină.

Găsiți-i activități extra școlare care să îl provoace și de care să fie foarte atașat, pentru a le folosi ca „monedă de schimb”: „e important să înveți să îți gestionezi bine timpul pentru că, în caz contrar, nu vei putea să mergi la tenis (activitatea X sau Y )”. Puneți accent pe îndeplinirea sarcinilor și apoi pe partea de recreere. Fiți dvs. model și citiți! Ajutați-l și pe el cu lecturi potrivite vârstei. De exemplu, fiica mea de 9 ani a citit cu foarte mare plăcere cărțile lui Roald Dahl  (a început cu ”Charlie și fabrica de ciocolată”). Dacă avansa cu greutate și firul epic începea să piardă din atractivitate, o mai ajutam cu câte un capitol pe care îl citeam împreună „pe roluri”.

Nu uitați: nu impuneți, pentru că îi activați rezistențe. Mai bine stimulați-i spiritul competitiv: ”ia să vedem în cât timp termini azi temele!” Nu manipulați! Copiii sunt fini detectori de manipulare. Încurajați, nu amenințați. Trasați direcții și lăudați realizările.

În ultimă instanță, vorbiți cu învățătoarea să îl certe de față cu toți copiii atunci când se duce la școală cu teme nefăcute, astfel încât să îi oferiți o imagine despre ceea ce înseamnă umilința dată de neasumarea responsabilităților. Mult succes!