Cum combini corect alimentele să nu te îngrași

Cum combini corect alimentele să nu te îngrași

Să combini alimentele în mod corect este o chestiune de voință, în primă fază. Dar, dacă ne gândim la sănătatea noastră putem spune că merită făcut efortul.

Cine ar spune nu unei porții de cartofi prăjiți, cu o friptură, o masă la fast-food, dulciuri adevărate bombe calorice? Uneori ne este cam greu să refuzăm anumite plăceri culinare, chiar dacă știm că nu ne fac tocmai bine.

Starea de sănătate este legată de alimentele pe care le consumi

La un moment dat ar trebui să realizezi că starea ta de sănătate tine foarte de mult de ceea ce mănânci.

Kilogramele în plus pe care nu le mai suporți sunt tot o consecință a meselor copioase.

Trebuie să învățăm să ne hrănim sufletul, corpul, nu stomacul.

Merită pentru un moment de plăcere culinară să te apuci de diete drastice pe care îți este greu să le urmezi? Răspunsul poate varia.

Știm multe informații despre alimentație, dar punerea lor în practică este cel mai greu lucru.

Iată, totuși, cum ai putea combina alimentele astfel încât să nu-ți afectezi sănătatea și să te simți bine în pielea ta.

Micul dejun ar putea fi compus din lapte cu cereale integrale, sănătoase, care nu abundă în zaharuri. Adaugă fructe de sezon sau fructe de pădure. te vor ajuta să slăbești, dar și să ai energie pentru întreaga zi.

Fructele de pădure sunt pline de micronutrienți care ajută la eliminarea surplusului de kilograme.

Iaurturi, fructe de pădure, legume proaspete

Iaurturi și fructe de pădure

Evitați pe cele în această formulă pe care le găsiți în magazine. Unele dintre ele au mai mult zahăr decât îți dorești, iar rezultatul nu va fi cel urmărit.

Acest amestec este ce aduce calciul și vitamina D împreună și care fac minuni colăceilor de pe burtică.

Tot la micul dejun mai puteți consuma alune sau/și ricotta cu fructe de pădure. Sunt o combinație sănătoasă.

La fel de bine puteți mânca fructe, legume proaspete, omletă cu verdețuri, în ce variante doriți. Evitați alimentele procesate pe cât posibil.

Prânzul poate conține un tip de carne slabă cu diverse garnituri din legume care ajută organismul să asimileze vitamine, nutrienți, etc.

De la ardei la cartofi fierți, toate legumele sunt binevenite la o masă.

Evitați prăjelile, carnea arsă, sosurile greoaie pentru digestie.

Asezonați salatele cu zeamă de lămâie, oțet de mere natural, uleiuri sănătoase. Folosiți semințe și germeni care ajută organismul.

Dacă scoți anumite combinații din alimentația ta nu înseamnă că te vei ridica de la masă înfometat.

Cina poate fi compusă din pește, sau cărnuri slabe după preferințe. Adăugați salalte din legume proaspete, condimente, spanac, slabe în amidon.

Peștele bogat în acizi omega 3 îți va da starea de sațietate pentru o lungă perioadă de timp.

Ia în considerare că stomacul tău digeră alimentele în timpi diferiți. Cu cât mănânci mai multe și diverse, stomacul tău va munci mai mult.

fructe

Ce alimente nu combinăm la aceeași masă

Nu consuma la aceeași masă 2 tipuri de proteine diferite

Nu amesteca ouăle cu brânzeturile și leguminoasele și carnea.

Nu amesteca proteinele animale cu cele bogate în amidon.

Ar trebui ca fructele să fie consumate pe stomacul gol și nu combinate cu zahărul.

Evitați să consumați fructele dulci cu cele acide (banane cu portocale sau mere cu pere).

Pepenii nu se combina cu niciun alt produs alimentar.

Evită amestecul de alimente grase cu cele bogate în proteine și în amidon.

Balonarea la stomac după mese, starea de prea plin, pot fi o consecință a modului în care ați compus meniul.

Desertul consumat imediat după masă inhibă enzimele responsabile cu digestia.

Ce alimente combinăm în farfurie

Proteinele animale pot fi consumate cu legumele ce au un conținut scăzut de amidon – spanac, roșii, castraveți, varză, pătrunjel, etc

Grăsimile se împacă cu legumele ușoare

Alimentele bogate în amidon pot fi consumate împreună cu leguminoasele – mazăre, năut, linte, etc.

Dieta Hay se bazează tocmai pe aceste principii de combinare inteligentă și sănătoasă a alimentelor.

Sursa Foto Flickr

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.