Cum combați simptomele neplăcute în premenopauză. Sfaturile doctorului farmacist Ovidiu Bojor

Cum combați simptomele neplăcute în premenopauză. Alimentație adecvată

Menopauza este perioada în care încetează menstruația ca urmare a scăderii producției de hormoni sexuali (estrogen, progesteron etc.). Premenopauza este perioada de tranziție care duce la menopauză, în care încep schimbările hormonale. Află cum combați simptomele neplăcute în premenopauză.

De obicei, premenopauza începe spre sfârșitul decadei a patra, dar poate apărea și la 30 de ani. În unele cazuri, durează câteva luni, pe când în altele câțiva ani. De obicei, media este de patru ani. Chiar dacă fertilitatea este în declin în această perioadă, există femei care rămân însărcinate pentru că există ovulație, chiar dacă neregulată. Pentru a trece mai ușor prin această perioadă dificilă, citește despre cum combați simptomele neplăcute în premenopauză.

Citește și: Tratamente naturale care te ajută în perioada de premenopauză

Cum combați simptomele neplăcute în premenopauză. Atitudine optimistă

Din cauza fluctuației hormonale, apar diverse simptome, dar care variază ca manifestare și intensitate de la o persoană la alta. Cele mai comune sunt: bufeurile, insomniile, uscăciunea vaginală, iritabilitatea și durerile de cap. Menstruația devine neregulată. Poate varia ca flux de sânge și durată. Atitudinea mentală contează foarte mult. Dacă vezi premenopauza ca pe sfârșitul tinereții și al perioadei în care ești activă sexual, ai putea să ai mai multe probleme decât în mod obșinuit. Dacă, în schimb, o vezi ca pe o perioadă normală a vieții, vei trece mai ușor prin ea.

Citește și: Menopauză: plante care te ajută să scapi de simptome

Cum combați simptomele neplăcute în premenopauză. Alimentație adecvată

Dr. farmacist Ovidiu Bojor'La femei, după pubertate, se petrec de-a lungul anilor fenomene fiziologice normale: menstruaţia, sarcina, naşterea, alăptarea, menopauza. Din acest motiv, pierderile de vitamine, săruri minerale, microelemente (în special fier şi calciu) şi de enzime sunt mai mari la femei decât la bărbaţi. În consecinţă, regimul dietetic va fi îmbogăţit. Pentru menopauză și premenopauză, este preferabil un regim hiperproteic, hipolipidic şi hipoglucidic. Cu alte cuvinte, se vor consuma mai multe proteine, dar mai puține grăsimi și dulciuri. În plus, dieta va fi bogată în legume, fructe şi seminţe. În acest mod, se înlătură şi tendinţa spre obezitate,' spune dr. farmacist Ovidiu Bojor.

Citește și:

Sursa foto: 123rf.com