Cum combați retenția de apă din organism

Cum combați retenția de apă din organism

Uneori senzația că te-ai îngrășat este de fapt retenția de apă din organism. Corpul reține și depozitează mai multe lichide decât ar avea nevoie. Află cum poți scăpa de această problemă supărătoare.

Ar fi bine ca mai întâi să mergi la medic și să faci investigațiile medicale recomandate de el. Uneori, în spatele retenției de apă se ascund alte afecțiuni, cum ar fi hipertensiunea arterială, boli cardiace, afecțiuni ale tiroidei, boli renale sau probleme la ficat. Totodată, la menopauză apare din cauza fluctuațiilor hormonale și poate crește riscul de a face osteoporoză. Mai pot fi probleme, cum ar fi alergiile sau depresia post-partum. Alteori, lucrurile sunt mai simple, dar tot legate de hormonii feminini: retenția de apă apare înainte de venirea menstruației.

Nu mai consuma sare

Oricare ar fi cauzele, ar fi bine să reduci drastic consumul de sare. În mâncare, o poți înlocui cu busuioc, rozmarin, cimbru, piper sau alte condimente. Fii atentă și la sursele „ascunse' de sare. Dacă este evident că chipsurile și alunele o conțin (și o porție depășește cu mult necesarul zilnic), uneori uiți că telemeaua sau produsele fast-food conțin cantități importante de sare. Și produsele de panificație au adăugate acest ingredient. Nici dulciurile nu sunt indicate. În afară de aportul de calorii, pot cauza balonare și senzația că „te-ai umflat'.

Alimente de folos cînd suferi de retenție de apă

Bananele și stafidele ajută la eliminarea lichidelor din corp. Poți mânca în fiecare zi câte o banană sau un pumn de stafide înainte de masă sau între mese. Strugurii au acțiune depurativă și ai putea să mănânci o zi pe săptămână doar struguri. Sparanghelul este un bun diuretic și stimulează activitatea ficatului. Se poate consuma ca atare, în salate, sau fiert, în preparate culinare. Se mai poate face un decoct din 20 g la litru – cantitate care se bea în cursul unei zile. Salata sau sucul de varză vor avea și ele efecte bune. Alte alimente recomandate sunt: pepenele verde și castravetele.

Hidratează-te suficient

Ai grijă să bei suficientă apă. Chiar dacă ai putea crede că trebuie să faci invers și să o eviți, vei avea rezultate bune doar hidratându-te suficient. Bineînțeles că sunt excluse băuturile carbogazoase sau cele care conțin zahăr. Și în privința sucurilor naturale de fructe trebuie să fii precaută și să nu consumi mai mult de un pahar pe zi. Oricare altele în afară de citrice conțin fructoză în cantități mari și sunt contraindicate. În rest, ai liber la ceaiuri din plante sau de fructe neîndulcite.

Sursa foto: 123rf.com