Cum să combați oboseala și să-ți crești nivelul de energie

Cum să combați oboseala și să-ți crești nivelul de energie: consumă alimente care îți dau energie

Simți că ai dormi toată ziua? Iarna târzie, stresul, lipsa luminii și a unei alimentații adecvate par să își spună cuvântul. Află cum să combați oboseala și să-ți crești nivelul de energie cât mai rapid.

Cum să combați oboseala și să-ți crești nivelul de energie: Nu sări peste micul dejun

Când renunți la micul dejun, poți ajunge să te simți obosită până la jumătatea dimineții. Faptul că nu mănânci, face ca nivelul glucidelor din sânge să scadă și are un impact asupra nivelului de energie. Nici să mănânci prea mult la micul dejun nu este o idee bună. Trebuie să alegi alimentele potrivite, inclusiv cele care stimulează metabolismul și dau energie corpului tău.

O bună opțiune pentru micul dejun este un castron mare de ovăz înmuiat în apă sau lapte, cu niște fructe și nuci. Acesta îți va furniza fibrele de care are stomacul nevoie și chiar puține proteine.

Citește și: Obiceiuri alimentare sănătoase în Postul Paștelui

Cum să combați oboseala și să-ți crești nivelul de energie: Bea mai multă apă

În funcție de vârsta pe care o ai, corpul tău este alcătuit din 50 până la 75% apă. Apa este importantă pentru buna funcționare a diferitelor organe ale corpului. De fapt, atunci când ești deshidratată, nivelul de energie poate scădea. În plus, starea de spirit nu va fi foarte bună, iar creierul nu va funcționa la capacitate maximă.

Atunci când nu bei suficientă apă, tensiunea arterială scade și există o cantitate mică de oxigen în creier. Acest lucru, la rândul său, te poate face să te simți obosită.

Asigură-te că bei 8-10 pahare cu apă pe zi. Cu toate acestea, în funcție de vreme, condițiile de lucru și de locuit, efortul fizic pe care îl depui și vârstă, este posibil să ai nevoie de puțin mai multă apă. Temperatura ridicată a mediului sau/și efortul fizic susținut necesită o hidratare mai mare.

Citește și: De ce este bine să consumi apă călduță în timpul sarcinii

Cum să combați oboseala și să-ți crești nivelul de energie: consumă alimente care îți dau energie

Pentru a-ți menține energia pe tot parcursul zilei, trebuie să mănânci alimentele potrivite. Include mai multe fructe și legume în dieta ta.

Carnea albă slabă, cum este puiul, curcanul și peștele slab, oferă organismului proteine ​​de calitate. Peștele bogat în acizi grași omega 3, cum ar fi somonul și tonul, este, de asemenea, benefic.

Consumă și produse din cereale integrale și carbohidrații complecși. Evită carbohidrații procesați și rafinați (pâinea albă, produsele de patiserie etc.).

De asemenea, include nuci și semințe în dieta ta pentru a combate oboseala și foamea.

Dacă nu obții toate substanțele nutritive de care ai nevoie din alimente, ia suplimente alimentare. Discută cu medicul tău curant despre asta.

Citește și:

Sursa foto: 123rf.com