1. Opririle dese alungă somnul

La fiecare 2 ore ar fi indicat să îți oferi un moment de relaxare, să-ți mai întinzi picioarele, să faci puțină mișcare.

Odată revigorată te poți întoarce la volan pentru a continua drumul.

2. Partenerul de călătorie

Când este posibil, alege să mai călătorești cu cineva în mașină.

În acest fel vei avea mai puțini timpi de liniște care să atragă somnul.

3. Bea o cafea

Oprește la o benzinărie și ia-ți o cafea bună să-ți alunge starea de somnolență.

Dacă nu ești genul care bea cafea poți alege alte produse cu cafeină – ceai, băuturi energizante.

4. Nu te suprasolicita

Pentru a evita un posibil accident, dacă simți că nu mai reziști somnului trage într-un loc sigur și trage un pui de somn.

Chiar dacă te grăbești, mai bine să previi neplăcerile din trafic care îți pun viața în pericol.

5. Călătorește mai mult ziua

Condusul pe timp de zi este mai facil decât cel de noapte, care cere o concentrare la drum și o atenție mărită.

În plus, ceasul biologic spune organismului că noaptea ar trebui să doarmă.

6. Evită alcoolul

Nu consuma alcool înainte de a te urca la volan, chiar dacă există o limită maxim admisă.

Pentru siguranța ta și a participanților la trafic ar fi bine să bei după ce termini cursa.

7. Aerisește des

În mașină ai nevoie de aer curat menit să te revigoreze.

Căldura te moleșește și te pregătește de somn. Astfel dorința ta de a rămâne trează la volan va pierde lupta.

8. Alimentația potrivită

Și aceasta contează când ești la volan și ai o cursă lungă de făcut.

Alege batoane proteine, ciocolată, nuci, toate menite să îți ofere energie și o stare de bine.

Evită să mănânci copios, căci după o asemenea masă te va lovi și somnul.

Sursa foto