Spanacul, sursă bogată de fier și vitamine

Specialiștii în nutriție recomandă consumul spanacului în stare crudă, pentru a-și păstra toate proprietățile.

Prin fierbere, spanacul pierde o bună parte din vitaminele B, C și E pe care le conține în cantități mari.

Vestea bună este că se păstrează conținutul ridicat de fier, ceea ce face spanacul să fie recomandat copiilor, bolnavilor de anemie sau celor care se recuperează după o boală gravă.

Cum alegi spanacul

Cumpără doar frunzele proaspete, de un verde închis, ferme și cărnoase.

Ca să fii sigură că alegi un spanac proaspăt, privește cu atenție codița frunzelor. Aceasta trebuie să fie tare și suculentă, de un verde crud.

Dacă, în timpul preparării, frunzele își schimbă culoarea din verde închis spre gălbui, înseamnă că planta nu este proaspătă și nu trebuie consumată.

Proaspăt, spanacul poate fi păstrat în frigider câteva zile.

Înainte de a fi consumat, este bine să lași frunzele câteva minute în apă rece cu sare, ca să distrugi bacteriile dăunătoare.

Spanacul mai poate fi consumat și sub formă de suc, bogat în nutrienți și vitamine esențiale pentru imunitatea organismului.

Ca să îl păstrezi mai mult timp la congelator, trebuie să speli bine frunzele, să le tai nervurile proeminente și să le usuci cu șervete din hârtie. Apoi, le poți congela în pungi de plastic sau în caserole.

Precauții de care trebuie să ții cont!

Gătește o cantitate mică de spanac și evită să îl încălzești de mai multe ori.

Frunzele de spanac, ca multe alte legume verzi și rădăcinoase, sunt bogate în nitrați, care, în anumite condiții de temperatură se transformă în nitriți nocivi pentru organism.

Din cauza conținutului ridicat de nitrați, nu este recomandat pentru alimentația copiilor de până la 2 ani.

De asemenea, nu este recomandat nici persoanelor care suferă de pietre la rinichi, având un conținut mare de acid oxalic.

sursa foto: Shutterstock

Citește și: Salată de spanac