Copilul mănâncă doar alimente nesănătoase. Cum îl convingi să-și schimbe obiceiul

Copilul mănâncă doar alimente nesănătoase

Copilul mănâncă doar alimente nesănătoase. Refuză orice mâncare sănătoasă sau vrea doar fast-food și dulciuri. Cum să-l crești sănătos în astfel de condiții? Toate mamele îngrijorate căută soluții, iar multe dintre noi ajung la disperare din acest motiv.

Copiii mofturoși la mâncare nu sunt o noutate pentru nimeni. 'Mă lovesc foarte des de acest subiect la cabinet', mărturisește psihoterapeutul Cristina Ion-Rădulescu. Copilul mănâncă doar alimente nesănătoase, dar 'principala problemă sunt părinții care nu cunosc regulile unei nutriții sănătoase și eficiente. Unii își imaginează că și copiii pot mânca orice, dacă și ei, ca adulți, pot și nu apar imediat consecințe negative. Ori alții își dau seama că anumite mâncăruri nu fac bine copilului, dar ei, cei mari, le consumă, iar cel mic vede și vrea și el,' spune ea.

Cum îţi educi copilul să facă sport şi să aibă o alimentaţie sănătoasă

Copilul mănâncă doar alimente nesănătoase. Masa în familie, posibilă soluție

Psihologul este de părere că ar trebui să urmezi și tu regulile pe care le impui copilului tău. Ar fi bine ca împreună, părinte și copil să respecte orele de masă care să fie în fiecare zi la aceeași oră. De exemplu, micul dejun la ora 7, o gustare la 10, prânzul la 13, o gustare la 16, iar cina la ora 19. Alimentele trebuie să fie alese astfel încât să existe un echilibru nutritiv (să fie din toate grupele alimentare, să-i asigure necesarul de calorii, vitamine, minerale etc. și să fie cel puțin 5 porții de legume și fructe). De asemenea, 'mesele în familie sunt esențiale. Acestea vor imprima copilului obiceiuri sănătoase și va mânca mai cu poftă împreună cu părinții și alți membri ai familiei', explică specialistul.

Copiii de azi, adulții obezi de mâine! Medicul pediatru demontează cele mai cunoscute mituri în alimentația copiilor

Copilul mănâncă doar alimente nesănătoase. Cum îl convingi să-și schimbe obiceiul

Nu găti ca de 'regim', fără niciun gust. Mâncarea sănătoasă poate fi și foarte gustoasă. Găsește arome noi, gătește rețete interesante. Pentru copiii mici, contează și cum arată alimentele din farfurie. Poți să aranjezi cât mai frumos, în diverse forme interesante care să-i aducă aminte de personajele preferate din desene animate, povești sau animale care îi plac. Nu insista foarte mult cu mâncărurile pe care le detestă. Dacă, de exemplu, nu-i place spanacul, dar are nevoie de fier, poți găsi alternative. Mai poți încerca să faci o budincă gustoasă cu spanac, în care gustul acestuia să nu se simtă prea tare.

Citește și:

Sursa foto: 123rf.com