Constipația la copii. Ce alimente ar trebui să mănânce copilul tău

Constipația la copii. Ce alimente ar trebui să mănânce copilul tău

Constipația la copii împinge părinții să fie mai atenți la alimentele introduse în dieta micuților lor. Află ce alimente sunt indicate pentru a nu mai avea această problemă neplăcută.

Constipația este o problemă foarte comună în rândul copiilor și o sursă a durerii abdominale.

Există câțiva vinovați, inclusiv „reținerea” (amânarea nevoii de a merge la baie) și lipsa activității fizice.

Dar și dieta joacă un rol important. Din păcate, dieta bogată în alimente prelucrate și alimente fast-food, slabă în fructe și legume – face lucrurile să se înrăutățească.

Dacă sunteți în căutarea unui mod natural de a vă păstra sănătatea copilului, fibrele nu ar trebui să lipsească din alimentație.

Aceasta deoarece fibrele fac scaunele mai moi și mai ușor de evacuat.

Copilul mănâncă doar alimente nesănătoase. Cum îl convingi să-și schimbe obiceiul

Asigurați-vă că micuțul bea și o cantitate mare de apă, care, de asemenea, înmoaie scaunele.

În cazul în care dieta copilului are un conținut redus de fibre, amintiți-vă să adăugați aceste alimente încet (și în porțiuni mici la început) – deoarece multe fibre pot provoca gaze și balonare.

Circa 20 de grame de fibre pe zi vor fi suficiente. Adaugă-i în dietă legume, fructe și cereale proaspete.

Constipația la copii. Ce alimente ar trebui să mănânce copilul tău

1. Zmeura

Cu opt grame de fibre per cană, aceste boabe sunt bogate în fibre. Indiferent dacă sunt proaspete sau înghețate, veți obține beneficii.

2. Cartofii

Lasă cartofii prăjiți și alege varianta în care-i coci, fiebi sau îi prepari la aburi.

3. Fasolea verde

O ceașcă de fasole verde are trei grame de fibre, iar copiii iubesc să le scoată din teacă și să le mănânce.

Lecții utile pentru copii, cu părinții pe post de profesori

4. Ovăzul

Un pachet de fulgi de ovăz simplu are 4 grame de fibre.

Le puteți servi cu fructe tăiate pentru o doză suplimentară de fibră și puțin sirop de miere sau de arțar pentru dulceață.

Constipația la copii. Ce alimente ar trebui să mănânce copilul tău

5. Paste din grâu integral

Există șase grame de fibre într-o porție de paste întregi de grâu.

Dacă copiii sunt obișnuiți cu pastele albe, amestecați jumătate de grâu alb și jumătate întreg și numiți „paste zebra”.

6. Semințele de in

Cumpărați semințe in pentru a obține beneficiile pentru sănătate ale acestor mici bobițe.

Inul se laudă cu grăsimi sănătoase și aproximativ trei grame de fibre per lingură.

Puteți adăuga semințe de in în aluatul de brioșe sau de vafe, dar și în alte preparate.

7. Avocado

Un sfert de ceașcă de avocado piure are trei grame de fibre, plus grăsimi mononesaturate sănătoase pentru inimă.

Adăugați suc de lime proaspăt și o cantitate mică de sare pentru un guacamole ușor de servit cu pâine prăjită ( din cereale integrale).

8. Popcorn

Floricelele de porumb sunt sănătoase dacă sunt gătite simplu, cu sare sau fără, acasă.

Consumați foarte rar variantele găsite în magazine.

8 semne și simptome că ai un deficit de proteine

9. Pere

O pară de mărime medie (cu tot cu coajă) are cinci grame de fibre – un sfert din ceea ce copiii au nevoie de fiecare zi!

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto