Conservele de ton, cu bune și cu rele! Ce trebuie să știi despre ele

Conservele de ton, cu bune și cu rele! Ce trebuie să știi despre ele

În zilele prea călduroase să gătești, conservele de ton sunt o alegere delicioasă pentru un aperitiv rapid sau pentru o salată consistentă. Au multe avantaje și beneficii, dar pot avea și minusuri. Iată ce trebuie să știi despre ele și cum trebuie să alegi conserve de ton de calitate.

Conservele de ton și conservele de pește, în general, sunt alegeri bune și sănătoase, mai ales dacă le consumi în suc propriu, fără adaos de ulei, maioneze și sosuri grase.

Un pește de o calitate ridicată

Tonul este unul dintre cele mai bogate surse de acizi Omega 6 și Omega 3, are puține calorii și un conținut scăzut de colesterol, care nu se acumulează în sânge.

Tonul proaspăt pescuit este ținut în sare, fiert și conservat în decurs de câteva ore. Procesul este rapid, carnea nu se poate altera, iar modalitățile de conservare păstrează o bună parte din nutrienții acestui pește, în special mineralele și acizii grași benefici pentru sănătate. Tonul este totodată bogat în seleniu, magneziu și fier, precum și în aminoacizi care combat procesele inflamatorii din organism și ajută imunitatea.

Cum alegi conservele de ton sănătoase

Oricât de bun ar fi tonul, azi știm că este un pește contaminat de metalele grele, deșeurile petroliere și gunoaiele de plastic care ajung în oceane. De aceea, este bine să alegi cu mare grijă conservele de ton, de preferat din regiuni sigure, unde poluarea este scăzută. Evită tonul pescuit din Oceanul Pacific și încearcă să cumperi conserve de ton produse de producători autorizați, cu vechime și cu renume.

Verifică eticheta întotdeauna și alege conservele pe care sunt menționate oceanul și zona de unde a fost pescuit peștele, cantitatea și soiul de ulei folosit, cantitatea de sare și conservanți, precum și data fabricației sau perioada de valabilitate.

Ce pericole se ascund în conservele de pește

Evită conservele cu multă sare și cu sosuri de roșii, maioneze sau muștar, pentru că acestea au cel mai mare procent de grăsimi saturate.

Evită și conservele în ulei, cele mai bune fiind cele în apă sau în suc propriu.

Alege cu atenție conserve în care nu au fost adaugați conservanți care nu se justifică, în afară de sare, acid citric sau diverse condimente precum piperul și dafinul.