Ce ar fi condimentele, fructele, legumele și verdețurile fără monoterpene? Ar fi lipsite de aromă și efectele lor asupra corpului nostru ar fi mai puțin miraculoase. Asta deoarece ele sunt principalele componente ale uleiului eteric și garantează aroma și mirosul alimentelor.

Benefice și în cazuri extreme

Aceste substanțe sunt tot mai studiate de cercetători din întreaga lume, în primul rând deoarece testele realizate până în prezent au indicat că este posibil să ajute la prevenirea cancerului, dar și pentru că s-a constatat că nivelul colesterolului rău din sânge. Pentru prevenirea cancerului, alimentația bogată în monoterpene este primul pas, dar poate fi insuficientă pentru a fi obținut efectul dorit. Pentru scăderea colesterolului și menținerea unei greutăți normale, consumul zilnic de alimente bogate în monoterpene poate da rezultate.

Alimente și condimente în care se găsesc

Geraniol – coriandru, foi de dafin, vin alb

Mentol – mentă

D-limonen – pătrunjel, grepfrut, ghimbir, cimbru, țelină, portocale, lămâi

Carvon – pătrunjel, cimbru

Mircen – pătrunjel, cimbru, tarhon

Linalool – busuioc, mei, ghimbir, coriandru, măghiran, nucșoară, scorțișoară

Nerol – lavandă, vin alb

Tujon – rozmarin, salvie, cimbru

Reține!

  • Alimentele care miros intens conțin multe monoterpene.
  • Se recomandă ca fructele și legumele să fie de sezon și să provină dintr-o regiune cât mai apropiată.
  • Sucurile proaspăt stoarse conțin cantități mai mari de monoterpene față de cele ambalate.
  • Pătrunjelul, mărarul și leușteanul nu trebuie gătite, ci adăugate la sfârșit în preparat.
  • Există însă și condimente ca foile de dafin sau chimenul, care doar la căldură își eliberează aroma.

Credit foto: 123rf.com