Cinele perfecte pentru slăbit

cine slabit

Alegerile pe care le faci pentru cină pot fi factorul-cheie în procesul de slăbit, dacă acesta este scopul tău. Dacă la micul dejun sau la prânz mai poți trișa cu mâncarea, cina este determinantă în procesul de pierdere al kilogramelor – aici contează cel mai mult cât și când mănânci. Vestea bună e ca masa de seară, care să nu adune greutate pe cântar,  nu necesită mari eforturi de preparare, ceea ce te va ține departe de tentația de a da iama în mâncarea procesată, gata preparată sau de a comanda o pizza.

 

Iată cele mai bune opțiuni de cine care te ajută la slăbit

 

Dacă nu ai nicio restricție alimentară

 

Cand nu ai nicio restricție alimentară, e cel mai greu e să te menții pe drumul cel bun, pentru că ai de unde alege și poți cădea ușor în plalsa mâncărurilor nesănătoase. Cea mai bună recomandare e să-ți prepari friptură de pui cu tăiței de ou și legume, pentru că acestea compun o masă copioasă, care te va sătura și care îți va oferi valoarea nutrițională necesară. Masa e bogata în proteine – din carnea de pui și din tăițeii din ou – cei din urma fiind o opțiune mult mai bună decât cei din orez.

 

Ce să mănânci la cină dacă ești vegetarian

 

Tofu teriyaki cu orez sălbatic  – e un preparat sărac în grăsimi, ușor de gătit. Tofu e o sursă bogată de proteine, fier, calciu și alte minerale și conține cei opt aminoacizi esențiali. Te satură și consumul lui elimină riscul de a da iama în gustări după-masa.

 

Ciuperci umplute  – cu ciupercile nu dai niciodată greș, spun specialiștii. Sunt lipsite de grăsimi și sărace în calorii și sunt bogate în antioxidanți. Poți face ciuperci umplute cu spanac, ardei gras, ceapă și un praf de brânză rasă pentru mai multă savoare. Sunt delicioase atât calde cât și reci și merg de minune cu salată sau cu alte legume, cum ar fi cartofii dulci – plini din fibre și de nutrienți care ajută la arderea grăsimilor.

 

Ce să mănânci la cină dacă ești intolerant la gluten

Cei care suferă de boala celiacă nu au voie să mănânce junk-food li nici carbohidrați rafinați, deoarece aceste alimente conțin gluten. Lor li se recomandă preparate care dinamizează metabolismul, cum ar fi pui  la grătar, marinat în sos chili sau harissa, cu verdețuri. S-a dovedit că chili-ul are un efect termogenic, reponsabil de scăderea în greutate.

cine slabit

Ce să mănânci la cină dacă ești intolerant la lactoză

Există o mulțime de variante de preparate fără lactate, e foarte ușor să gătești și să mănânci fără produse cu lactoză. Spre exemplu – orez de conopidă în stil mexican. Conopida folosită în locul orezului reduce aportul de carbohidrați, iar amestecul de ceapă, ardei jalapeno și rosii cubulețe sunt o sursă bună de proteine, echivalente cu peștele și cu puiul.

 

cine slabit

Ce să mănânci la cină dacă ești vegan

 

Optează pentru legume bogate în proteine și pentru legume cu frunze verzi – o salată din avocado, năsturel, salată verde, măsline, germeni de fasole, năut și semințe de floarea soarelui. Poți adăuga cubulețe de tofu organic dacă vrei o masă mai sățioasă, mai consistentă.

O altă opțiune ar fi salata de quinoa cu fasole neagră. Boabele de fasole sunt sărace în grăsimi și în calorii, dar sunt pline de proteine și de grăsimi sănătoase, iar quinoa este cea mai bună cereală pentru diete, deoarece este bogată în proteine și în grăsimi sănătoase, care te mențin sătul pentru mai mult timp și te împiedică să te supraalimentezi.

 

Opinia specialistului

 

Dr. Lavinia Bratu, dr. biolog, psiholog, consilier nutriție, www.laviniabratu.ro

'Seara mâncăm emoțional, ne recompensăm după o zi istovitoare'

Seara este cel mai greu, ne este foame și avem pofte de tot felul! Știu din propria experiență și din poveștile pacienților că, 'Ziua este ușor, seara este dificil!' Mâncăm emoțional, ne recompensăm după o zi istovitoare sau, pur și simplu mâncăm social, mulți dintre noi. Masa de seară este o capcană, se tot spune că, dacă vrei să te îmbolnăvești sau să îmbătrânești corpul înainte de vreme, cel mai simplu mod este să mânănci seara, înainte de culcare.

Ce mâncăm la cină? Întotdeauna proteine+legume! Iată câteva variante de cină:

Legume la cuptor (broccoli, conopidă, dovlecel, zucchini, țelină, morcov) cu pește alb și lămâie, curcan cu dovlecel, ardei roșu și ceapă la grătar, humus cu salată de pătrunjel verde, mămăligă cu brânză și iaurt, salată de crudități (450 g) cu proteine la alegere: friptură la grătar, brânză, pește, năut sau fasole.

Foto Shutterstock